Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43063
Title: Управління процесом формування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі закладу дошкільної освіти
Other Titles: Management of the formation process of socio-psychological climate in the Pedagogical staff of the preschool educational institution
Authors: Мешко, Галина Михайлівна
Мешко, Олександр Іванович
Keywords: соціально-психологічний клімат, педагогічний колектив, заклад дошкільної освіти, програма формування соціально-психологічного клімату, управління процесом формування соціально-психологічного клімату
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Мешко, Галина Михайлівна Управління процесом формування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі закладу дошкільної освіти / Галина Михайлівна Мешко, Олександр Іванович Мешко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 186–190. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 189 ( 10 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Дослідження присвячено проблемі формування соціально-психологічного клімату в педаго- гічному колективі закладу дошкільної освіти. У статті проаналізовано стан розробленості у науковій літе- ратурі та освітній практиці досліджуваної проблеми, обґрунтовано необхідність управління процесом фор- мування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі закладу дошкільної освіти. Оскільки основою і передумовою формування оптимального соціально-психологічного клімату є рівень соціально-пси- хологічного розвитку колективу, тому для визначення рівня соціально-психологічного розвитку педагогічного колективу закладу дошкільної освіти використано методику соціально-психологічної самооцінки колективу Р.Нємова. Досліджено такі характеристики колективу, як відповідальність, колективізм, згуртованість, контактність (особисті взаємини), відкритість, організованість та інформованість, визначено і схема- тично представлено у вигляді діаграми усереднений соціально-психологічний рельєф взаємин у педагогічному колективі закладу дошкільної освіти. На основі аналізу наукової літератури і результатів вивчення стану соціально-психологічного клімату в педагогічних колективах закладів дошкільної освіти визначено програму управління процесом формування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі та окреслено шляхи його оптимізації в контексті діяльності керівника закладу дошкільної освіти. Окреслено перспективи подальших наукових розвідок, що спрямовуватимуться на розроблення й упровадження системи підготовки майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти та керівників закладів освіти до цілеспрямованого управлін- ня процесом формування сприятливого соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі. Ключові слова: соціально-психологічний клімат, педагогічний колектив, заклад дошкільної освіти, про- грама формування соціально-психологічного клімату, управління процесом формування соціально-психологіч- ного клімату.
Abstract. The study is devoted to the problem of forming a socio-psychological climate in the teaching staff of preschool education. The article analyzes the state of development in the scientifi c literature and educational practice of problems. Based on the study of psychological literature, the factors of formation of the socio-psychological climate in the teaching staff of preschool education are determined. The necessity of managing the process of forming the socio-psychological climate in the teaching staff of preschool education is substantiated. Since the basis and prerequisite for the formation of an optimal socio-psychological climate is the level of socio-psychological development of the team, so to determine the level of socio-psychological development of the teaching staff of preschool education, we used the method of socio-psychological self-assessment R.Nemov. The characteristics of the team, such as responsibility, collectivism, cohesion, contact (personal relationships), openness, organization and awareness, are identifi ed and schematically presented in the form of a diagram of the average socio-psychological relief of relationships in the teaching staff of preschool education. The results of the study showed low indicators of socio-psychological climate in the teaching staff of preschool education, confi rming the presence of pedagogical teams in many preschools in an atmosphere of hostility, unhealthy competition, low levels of mutual assistance and high levels of confl ict. Based on the analysis of scientifi c literature and the results of studying the state of the socio-psychological climate in pedagogical teams of preschool education, a program to manage the process of socio-psychological climate in the teaching staff and ways to optimize it in the context of the head of preschool education. The prospects of further scientifi c research aimed at developing and implementing a system of training future specialists of preschool education institutions and heads of educational institutions for purposeful management of the process of forming a favourable socio-psychological climate in the teaching staff are outlined. Key words: socio-psychological climate, teaching staff , preschool education institution, a program of sociopsychological climate formation, management of the process of socio-psychological climate formation.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43063
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ.pdf664.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.