Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43064
Title: Зміст професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії у процесі вивчення фахових дисциплін
Other Titles: Content of professional training of future social workers for pedagogical Interaction in the process of studying professional courses
Authors: Михнюк, Сергій Вікторович
Keywords: професійна підготовка, соціальний працівник, педагогічна взаємодія, фахові дисципліни
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Михнюк, Сергій Вікторович Зміст професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії у процесі вивчення фахових дисциплін / Сергій Вікторович Михнюк // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 191–194. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 193–194 (8 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Метою статті є аналіз змісту професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії у процесі вивчення фахових дисциплін. З метою статті пов’язаний добір методів дослідження: аналізу – для вивчення наукових джерел з досліджуваної проблеми, порівняння – для пояснення наукових позицій науковців, інтерпретації – для коментування наукових джерел. У статті розглянуто зміст професійної підготовки майбутніх соціальних працівників у процесі вивчення фахових дисциплін. З’ясовано сутність поняття «зміст навчання» та «зміст освіти» у вітчизняних та зарубіжних наукових школах. Встановлено, що основними проблемами проєктування змісту професійної підготовки майбутніх соціаль- них працівників є недостатня узгодженість змісту професійної підготовки з практикою соціальної роботи; складність урахування в змісті професійної підготовки специфіки діяльності різних соціальних інститутів; відсутність у змісті професійної підготовки майбутніх соціальних працівників неформального компонента; недостатнє врахування в змісті підготовки позитивного зарубіжного досвіду та просте його копіювання; низький рівень орієнтації змісту підготовки на сучасні інтерактивні форми й методи навчальної діяльності. Здійснено контент-аналіз робочих програм навчальних дисциплін, що входять до переліку фахових. У ході контент-аналізу використано критерії, що уможливили поділ всіх навчальних дисциплін на три групи: без- посередньо стосується формування готовності студентів до педагогічної взаємодії; частково стосується; не стосується. Такими критеріями було обрано: критерій спільного тезаурусу; цільовий критерій; функціо- нальний критерій. Сформульовано висновок, про низький рівень цільової спрямованості змісту професійної підготовки соціальних працівників на формування готовності студентів до педагогічної взаємодії, що у свою чергу підвищує рівень необхідності у пошуку нових технологічних шляхів формування означеної готовності у процесі вивчення фахових дисциплін. Ключові слова: професійна підготовка, соціальний працівник, педагогічна взаємодія, фахові дисципліни.
Abstract. The aim of the article is to analyze the content of professional training of future social workers for pedagogical interaction in the process of studying professional courses. Research methods applied: analysis to study scientifi c sources on the research problem, comparison to explain the scientifi c positions of scientists, interpretation − to comment on scientifi c sources. The article considers the content of professional training of future social workers in the process of studying professional courses. The essence of the concept of «content of study» and «content of education» in domestic and foreign scientifi c schools is clarifi ed. It is established that the main problems of designing the content of vocational training of future social workers are the lack of consistency of the content of vocational training with the practice of social work; the diffi culty of taking into account in the content of professional training the specifi cs of the activities of various social institutions; lack of informal component in the content of professional training of future social workers; insuffi cient consideration in the content of preparation of positive foreign experience and its simple copying; low level of orientation of the content of training on modern interactive forms and methods of educational activity. The content analysis of working programs of academic courses included in the list of professional courses is carried out. In the course of content analysis, the criteria were used that allowed the division of all courses into three groups: directly related to the formation of students' readiness for pedagogical interaction; partially applicable; does not apply. The following criteria were chosen: the criterion of a common thesaurus; target criterion; functional criterion. The conclusion is made about the low level of target orientation of the content of professional training of social workers on the formation of students' readiness for pedagogical interaction, which in turn increases the need to fi nd new technological ways of forming readiness in the study of professional courses. Key words: professional training, social worker, pedagogical interaction, professional courses.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43064
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ.pdf557.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.