Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43123
Назва: Нормативно-законодавчі основи формування професійної компетентності у майбутніх філологів прикладної лінгвістики
Інші назви: The legislative and regulatory bases of professional competence formation in future philologists| of applied linguistics
Автори: Мегеш, Наталія Олександрівна
Ключові слова: фахівці, філологи, прикладна лінгвістика, нормативно-законодавчі основи, іноземні мови, професійна компетентність, specialists, specialists, pplied linguistics, legislative and regulatory bases, foreign languages, professional competence
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім “Гельветика”
Бібліографічний опис: Мегеш Н.О. Нормативно-законодавчі основи формування професійної компетентності у майбутніх філологів прикладної лінгвістики / Н. О. Мегеш // Інноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій.– Одеса : Гельветика, 2022. Випуск 48, том 2, –С. 49-54.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено нормативно-законодавчі основи формування професійної компетентності у філологів прикладної лінгвістики. Досліджено нормативно-законодавчу базу формування професійної компетентності в умовах закладу вищої освіти, які включають, але не обмежуються наступним: Конституція України, Закон України «Про освіту», Закон України «Про вищу освіту», «Стандарт вищої освіти бакалавра філології», «Стандарт вищої освіти магістра філології», «Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти», Національна рамка кваліфікацій, постанови Кабінету міністрів України, накази Міністерства освіти і науки України та інші. Розкрито сутність понять «компетентність» та «професійна компетентність», та складові елементи останньої у філологів прикладної лінгвістики, а саме: інтегральна компетентність, загальні компетентності, спеціальні (фахові, предметні) компетентності. З’ясовано, що в системі вітчизняної освіти спеціалізація 035.10 «Прикладна лінгвістика» є складовою частиною спеціальності 035 «Філологія», що в свою чергу відноситься до галузі 03 «Гуманітарні науки». Окреслено основні положення у сфері підготовки майбутніх фахівців, визначені, зокрема, в Законі України «Про вищу освіту», що передбачає здійснення освітньої діяльності на високому рівні. Наразі однією з основних цілей професійної підготовки фахівців є сприяння інтеграції українських закладів вищої освіти до Європейського простору вищої освіти, отже, подальша розробка та вдосконалення нормативно-законодавчої бази сприятиме формуванню професійної компетентності у майбутніх випускників закладів вищої освіти, в тому числі у філологів прикладної лінгвістики.
The article highlights the legislative and regulatory bases of professional competence formation in future philologists of applied linguistics. The legislative and regulatory bases of professional competence formation in the conditions of higher education institution are studied, which include, but are not limited to the following: the Constitution of Ukraine, the Law of Ukraine "On Education", the Law of Ukraine "On Higher Education", "Stan¬dard on Higher Education for Bachelor of Philol¬ogy", "Standard on Higher Education for Master of Philology", "Regulations on Accreditation of Study Programmes in Higher Education", National Qual¬ifications Framework, resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of the Ministry of Education and Science of Ukraine etc. The essence of the concepts "competence" and "professional competence", as well as the com¬ponents of the latter for philologists of applied lin¬guistics are covered, namely: integral competence, general competences, special (professional, sub¬ject) competences. It was found that in the system of national education the specialization 035.10 "Applied Linguistics" is a component part of the specialty 035 "Philology", which in turn belongs to the field 03 "Humanities". The main provisions in the field of training of future specialists are outlined, and defined, in particular, in the Law of Ukraine "On Higher Education", which foresees the implemen¬tation of educational activities at a high level. Cur¬rently, one of the main goals of professional train¬ing is to assist the integration of Ukrainian higher education institutions into the European Higher Education Area, therefore, further development and improvement of the legislative and regulatory bases will contribute to the professional competence for¬mation of future higher education graduates, includ¬ing philologists of applied linguistics.
Опис: Журнал включено до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б») у галузі педагогічних наук (011 – Освітні, педагогічні науки, 012 – Дошкільна освіта, 013 – Початкова освіта, 014 – Середня освіта, 015 – Професійна освіта (за спеціальностями), 016 – Спеціальна освіта) відповідно до Наказу МОН України від 14.05.2020 № 627 (додаток 2). DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/48.2.9
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43123
ISSN: 2663-6085
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри прикладної лінгвістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9 Мегеш Н.О..pdf353.53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.