Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43306
Title: Професійне зростання педагога: антропологічний вимір
Authors: Бояновська, М.
Issue Date: 2008
Publisher: Вид-во УжНУ «Говерла»
Citation: Бояновська, М. Професійне зростання педагога: антропологічний вимір / М. Бояновська // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород : Говерла, 2008. – Вип. 15. – С. 15–19. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 18 (7 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Изучены тенденции развития отечественного и зарубежного педагогического образования, проанализировано основные нормативные документы, связанные с профессиональным развитием педагога, акцентировано внимание на формировании инновационной индивидуальности педагога, определено концептуальные направления профессионального роста педагога в антропологическом измерении.
The developing tendencies of home and foreign pedagogical education are researched in this work. The main normative documents connected with the teacher's professiona! growing have been analysed. The author of the article has stressed the issues of formation of innovative personality of a teacher, ability to innovative activity, the importance of the development of the innovative culture of a teacher. Conceptual directions of professional! growth in an anthropologica! dimension have been pointed out, the most important anthropological approaches to pedagogical education have been differentiated.
Description: https://drive.google.com/file/d/1NBn57xh77NkQNvZ92sxmKxoWXSC3MvyI/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43306
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 15 - 2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота. Вип.15 (2008).pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.