Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43324
Title: | До питання становлення і функціонування британської системи профілактики девіантної поведінки неповнолітніх |
Authors: | Досін, А. |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Вид-во УжНУ «Говерла» |
Citation: | Досін, А. До питання становлення і функціонування британської системи профілактики девіантної поведінки неповнолітніх / А. Досін // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород : Говерла, 2008. – Вип. 15. – С. 56–58. – Рез.– рос., англ. – Бібліогр.: с. 58 (2 назви) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Автор статьи рассматривает вопросы особенностей развития системы профилактики девиантного поведения в Великобритании. Определены исторические предусловия становления этой системы, ее основные компоненты. The article is devoted to the historical-pedagogical analysis of peculiarities of the system of deviative behaviour prevention among the youth in Great Britain. The historical-social pre-conditions of establishment of the deviative behaviour prevention of underage have been defined as a result of research conduction. The research approaches of British and home scientists to the problem of deviative behaviour and its prevention have been highlighted. The main structural components of the British system of deviative behaviour prevention of under-age have deen analysed. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1x9n_bzIirwhV1QmPZGzDJbAEPKMFkj5W/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43324 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 15 - 2008 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота. Вип.15 (2008).pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.