Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43400
Title: Теоретичні аспекти сучасного шкільного підручника з фізики
Authors: Волошина, К. О.
Issue Date: 2008
Publisher: Вид-во УжНУ «Говерла»
Citation: Волошина, К. О. Теоретичні аспекти сучасного шкільного підручника з фізики / К. О. Волошина // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород: Говерла, 2008. – Вип. 14. – С. 18-20. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 20 (7 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Успех перехода на новые учебные программы зависит от создания высококачественных стабильных учебников. Новая форма построения учебника должна быть гибкой, динамичной и содержать теоретический материал и методические компоненты, должна ориентировать учеников на работу средствами поисковых и проблемным методов обучения. В содержании учебников должен быть отражен методологический, прикладной и развивающий характер физического образования.
Success of conversion to new educational prograrnmes depends оn creation of high quality constant school text-books. New form of building school text-books must bе flexible, dynamic end contain theoretical material and methodical components. It must direct pupils to work bу means search end problem educational methods. Methodological, applied end developing character of physical education must bе represented in а school text-book.
Description: https://drive.google.com/file/d/1Kvs_ZWG3utFZrEn6wiZV8ldnYa1Cl5yf/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43400
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 14 - 2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота 14 (2008).pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.