Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43408
Title: | Особливості використання віршованої форми та імітаційних вправ для проведення фізкультхвилинок у 1-2 класах |
Authors: | Гавришко, С. Г. |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Вид-во УжНУ «Говерла» |
Citation: | Гавришко, С. Г. Особливості використання віршованої форми та імітаційних вправ для проведення фізкультхвилинок у 1-2 класах / С. Г. Гавришко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород: Говерла, 2008. – Вип. 14. – С. 21-22. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 22 (8 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Анализируется соответствие использования стихотворной формы и имитационных упражнений
проведения физкультминуток в 1-2 классах исходя из методических условий к общей длительности, количества упражнений и их дозирования этой формы работы по физическому воспитанию детей 6-7 лет. Определяются пути оптимизации использования физкультминуток в 1-2 классах. The adequacy of usage of poetic form and imitational exercises during physical relaxation minute in the 1 — 2 grades in accordance with the durational demands, as well as quantity of exercises and their dosage for upbringing and physiological development of 6-7 year-old children have been analysed. Ways of optimisation of usage of physical relaxation minute in the 1 — 2 grades have been determined. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1aTpVYdy4SStHl9GoQtNweHEq1q5fvAd7/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43408 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 14 - 2008 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота 14 (2008).pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.