Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43415
Title: | Проблеми математизації шкільного курсу хімії |
Authors: | Дзямко, В. Й. Дзямко, Віталій Михайлович Мучичка, І. І. |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Вид-во УжНУ «Говерла» |
Citation: | Дзямко, В. Й. Проблеми математизації шкільного курсу хімії / В. Й. Дзямко, В. М. Дзямко, І. І. Мучичка // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород: Говерла, 2008. – Вип. 14. – С. 42-44. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 44 (6 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Исследована проблема подготовки педагогов естественного направления. Обоснована необходимость
математизации школьного курса химии как одного из теоретических методов познания. Показана важность
математизации как одного из способов формирования методологических знаний учащихся. Предложены
некоторые методы повышения математизации курса химии. The issue of training of natural science teachers has been considered. The necessarity of mathematization of high school course of chemistry as one of the theoretic methods of investigation has been proved. The importance of mathematization as one of methods of students methodoiogicai knowledges formation has been shown. Particular methods of increasing of chemistry course mathematization have been proposed. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1Ow6dcWjJi8BCho8C6pk75AAygdnQtGfc/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43415 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 14 - 2008 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота 14 (2008).pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.