Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43441
Title: Проблеми підготовки педагогів для загальноосвітніх закладів поліетнічного регіону
Authors: Опачко, Магдалина Василівна
Соломка, Едуард Тіберійович
Issue Date: 2008
Publisher: Вид-во УжНУ «Говерла»
Citation: Опачко, В. М. Проблеми підготовки педагогів для загальноосвітніх закладів поліетнічного регіону / В. М. Опачко, Е. Т. Соломка // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород: Говерла, 2008. – Вип. 14. – С. 114–117. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 117 (9 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статье рассматриваются проблемы подготовки кадров для общеобразовательных школ полиэтнического региона. Определены основные подходы к решению проблемы подготовки учителей, а именно: путем реализации принципа поликультурности в содержании подготовки будущих учителей, а также путем подготовки педагогов, которые могут осуществлять преподавание на государственном и родном языках.
The authors of the article have considered the issues of personnel training for the general-educational schools of the polyethnic region. The main approaches to the solving of the problem of teachers training have been defined. These are; by means of realization of the principle of polyculturality in the content of future teachers training: by means of pedagogues training, whe are able to realize the teaching in the state and mother tongue.
Description: https://drive.google.com/file/d/1qArOYBeV0rGrnFR6kdUYPlbw0x8VtSvI/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43441
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 14 - 2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота 14 (2008).pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.