Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛях, Тетяна Олегівна-
dc.date.accessioned2022-09-10T23:25:10Z-
dc.date.available2022-09-10T23:25:10Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationАктуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім "Гельветика", 2022. Вип. 47. Том 2. С. 107-113.uk
dc.identifier.issn2308-4855-
dc.identifier.issn2308-4863-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44029-
dc.description.abstractУ статті досліджується феномен самотності в новелах Михайла Коцюбинського, Марка Черемшини, Василя Стефаника, Івана Чендея та ін. Екзистенційні стани самотності, болю, смерті у творах українських новелістів проаналізовано в метафізичному дискурсі, тобто філософського вчення про надчуттєві принципи буття. Проаналізовано поетику української новели, відзначено психологізм, ліризм, образи, символи, художні деталі, які розкривають проблему самотності в художньому творі. В автобіографічних новелах Михайла Коцюбинського «Intermezzo», Марка Черемшини «Карби», Василя Стефаника «Моє слово» самотність митця спонукає до творчості і розуміння світу в метафізичній площині. Концепт «негативної самотності» (М. Мовчан), яка веде до відчуження людини від світу, деструкції, загибелі досліджено в новелах Марка Черемшини «Дід», «Бабин хід», Василя Стефаника «Сама-саміська», Михайла Яцківа «Тихий світ» та інших творах. Буття персонажів названих новел визначають самотність і смерть. Разом із соціальною проблемою відчуженості людини в суспільстві автори в метафізичному ключі осмислюють філософію людського існування, його скороминучість на тлі вічного природного буття, трагізм безсилля людини перед злим фатумом. Самотність як стан, у якому людині відкривається метафізичний горизонт буття, відновлюється втрачений зв’язок із Абсолютом, простежено в новелі Василя Стефаника «Сини». Українські письменники пізнішої літературної епохи також звертаються до теми самотньої людини, показують своїх персонажів у стані відчаю, страждання, смерті, які зміщують навіть реалістичний твір у площину метафізичного. Найбільш яскраво це помітно в новелах Івана Чендея. Письменник осмислює самотність людини крізь призму її усвідомлення або неусвідомлення зв’язку зі своєї малою батьківщиною, рідним домом. Дослідження доповнює відомості про українську новелістику кінця ХІХ – ХХ століть, філософське бачення українськими письменниками людини у світі, а також накреслює орієнтири подальшого вивчення української літератури в контексті міждисциплінарних досліджень.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesГуманітарні науки;-
dc.subjectЛітературознавствоuk
dc.subjectсамотність, метафізичний дискурс, екзистенційний стан, символ, новела, модернізмuk
dc.titleМетафізичний дискурс самотності в українській новелі кінця ХІХ – ХХ столітьuk
dc.title.alternativeMETAPHYSICAL DISCOURSE OF SOLITUDE IN THE SHORT STORY GENRE OF UKRAINIAN LITERATURE AT THE END OF XIXth – THE XXth CENTURIESuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри громадського здоров'я та гуманітарних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
47-2_2022 (2).pdfМетафізичний дискурс самотності в українській новелі кінця ХІХ – ХХ століть489.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.