Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44411
Title: Етнічні стереотипи у змісті педагогічної культури майбутнього вчителя іноземної мови
Authors: Кухта, Марія Іванівна
Шип, Оксана
Keywords: педагогическая культура, социальный стереотип, этнический стереотип, ге­теростереотипы, автостереотипы, взаимодействие, интеграция культур, ментальность, pedagogic culture, social stereotype, ethnic stereotype, interaction, integration of cultures, mentality
Issue Date: 2004
Publisher: Вид-во “УжНУ”
Citation: Кухта, Марія Етнічні стереотипи у змісті педагогічної культури майбутнього вчителя іноземної мови / Марія Кухта, Оксана Шип // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 99–102. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 102 (8 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статье рассматривается проблема этнических стереотипов в контексте педагогической куль­туры будущего учителя и раскрыто их влияние на взаимовосприятие и взаимоотношения. Сделаны выводы о том, что овладение иностранным языком /литературой/ тесно связано с овладением иноя­зычной культурой.
The article deals with the problems of ethnic stereotypes in the content of pedagogical culture of the future teacher. It also discloses their influence оn inter-perception and interrelations. The author made the conclusions that mastering of the foreign language is closely connected with mastering of foreign language culture.
Description: https://drive.google.com/file/d/1uwyZ3lpxI0xMANkaFyeV9bG0y4AgSp16/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44411
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7 (2004).pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.