Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44415
Title: | Літературне краєзнавство як засіб формування національних і загальнолюдських цінностей молоді Закарпаття |
Authors: | Маляр, Любов Василівна Сагарда, Володимир |
Keywords: | образование Закарпатья, литературное краеведение, украинская и зарубежная литература, национальные и общечеловеческие ценности, education of Transcarpathia, literary country studies, Ukrainian and foreign literature, national and hunan values |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Вид-во “УжНУ” |
Citation: | Маляр, Любов Літературне краєзнавство як засіб формування національних і загальнолюдських цінностей молоді Закарпаття / Любов Маляр, Володимир Сагарда // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 115–117. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 117 (8 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности: проведения литературно-краеведческой работы в учебных заведениях Закарпатья, раскрывается вопрос о научно-методическом обеспечении изучаемого в школах региона курса литературы родного края. Тhе article considers peculiarities of literary-country studying works in educational institutions of Transcarpathia, the problem of scientific-methodical provision of the given course in schools of the region is revealed. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1Dt9vv-ZsHTI9D6bmZ5VKl-wbZ-aU8mDn/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44415 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.