Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44423
Title: | Соціально-педагогічні ідеї Софії Русової і сучасна українська школа |
Authors: | Олексюк, Н. |
Keywords: | национальная система образования, социальное воспитание, социализация, коллективное воспитание, модель социально-педагогической деятельности школы, national system ofeducation, social education, socialisation, collective education, model of social-pedagogic activity of school |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Вид-во “УжНУ” |
Citation: | Олексюк, Н. Соціально-педагогічні ідеї Софії Русової і сучасна українська школа / Н. Олексюк // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 127–131. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 131 (9 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статье раскрыты основные социально-педагогические идеи Софии Русовой и обоснована
необходимость их воплощения в деятельности современных общеобразовательных школ Украины. Особое внимание уделено модели социально-педагогической деятельности школы, вопросам социального воспитания и социализации. The article highlights the principal approaches to the organization and fulfillment of social education at the present-day Ukrainian school and the possibilities of use of the pedagogical heritage of Sophia Rusova, an outstanding pedagogue. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1xuNDfX_H19wJC7yxnqglgK99mk3rmeoU/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44423 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7 (2004).pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.