Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44450
Title: Формування загальнолюдських цінностей особистості в контексті реалізації змісту в суспільствознавчої освіти
Authors: Фрейман, Григорій
Keywords: общечеловеческие ценности, личность, содержание, обществоведческое об­разование, механизм, дидактические пути, common to all mankind values, personality, content, the social science education, mechanism, didactic ways
Issue Date: 2004
Publisher: Вид-во “УжНУ”
Citation: Фрейман, Григорій Формування загальнолюдських цінностей особистості в контексті реалізації змісту в суспільствознавчої освіти / Григорій Фрейман // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 194–198. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 198 (18 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Статья посвящена проблеме формирования общечеловеческих ценностей личности средствами обществоведческого образования. В ней обосновываются концептуальные идеи интегрирования со­держания различных обществоведческих учебных дисциплин и механизм, дидактические пути фор­мирования общечеловеческих ценностей личности.
The article considers the problem of formation of common to all mankind values of personality bу means of the social science education. In this article the author has substantiated the conceptual ideas of integration of the content of social science studies subjects and mechanism, didactic ways of formation common to all mankind values of personality.
Description: https://drive.google.com/file/d/1y8CSqJ-cgHuRR4u3ypcvO7CY00xCLCLF/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44450
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7 (2004).pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.