Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44506
Title: Становлення професії практичного психолога: історичний аспект
Other Titles: Establishment of practical psychologist’s profession: historical aspect
Authors: Синишина, Вікторія Михайлівна
Keywords: практична психологія, практикуючий психолог, педологія, клієнт-центрована терапія, вища школа, фахова підготовка практичних психологів, practical psychology, practicing psychologist, pedology, client-centered therapy, high schoo, vocational training of practical psychologists
Issue Date: 2019
Publisher: ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій»
Citation: Синишина В. М. Становлення професії практичного психолога: історичний аспект / В. М. Синишина // Інноваційна педагогіка. - Одеса, 2019. - Вип. 17(2). - С. 117-121.
Abstract: У статті проаналізовано становлення практичної психології в історичному дискурсі. Визначено фактичний матеріал, що розкриває важливі закономірності виникнення практичної психології. З розвитком уявлень про становлення практичної психології виразніше проявляються певні особливості і труднощі, без подолання яких неможливий подальший конструктивний розвиток проблеми фахової підготовки практичних психологів. Проаналізовано передумови становлення практичної психології, визначено роль історичних даних щодо виникнення деонтологічних принципів психологічної практики, етичних норм роботи практичного психолога. На основі теоретико-історичного аналізу розвитку практичної психології визначено особливості професійної підготовки практичних психологів. Також на основі основних теоретико-методологічних засад розвитку практичної психології в Україні окреслено основні шляхи вдосконалення фахової підготовки майбутніх практичних психологів. У статті зазначається, що практична психологія – це галузь професійної діяльності. Вона має на меті завдяки технологіям, методикам сприяти вирішенню особистістю складних життєвих ситуацій, профілактику форм поведінки, що заважають ефективно адаптуватися до навколишнього світу. Практична психологія не може бути ідентичною життєвій психології, популярній та позанауковій. Для того, щоб вміти ефективно надавати психологічну допомогу, майбутні практичні психологи мають усвідомлювати, наскільки практична психологія у своєму становленні концептуально відмежувалася від побутової та позанаукової. У статті наголошується, що теоретичний та історичний аналіз, порівняння різних типів психологічного знання, дослідження витоків практичної психології та становлення професії практичного психолога дасть змогу визначити місце практичної психології в системі психологічних знань. Історичний екскурс надає змогу врахувати позитивні досягнення зарубіжних і вітчизняних спеціалістів із проблеми психологічної допомоги та спроектувати нові завдання для професійної підготовки майбутніх практичних психологів.
It has been analyzed in the article the establishment of practical psychology in the historical discourse. Factual material that reveals important patterns of practical psychology emergence has been identified. With the development of conceptions about the establishment of practical psychology, certain features and difficulties are more clearly manifested, without which further constructive development of the problem of vocational training of practical psychologists is impossible. The preconditions of the establishment of practical psychology have been analyzed, the role of historical data on the occurrence of deontological principles of psychological practice, ethical standards of practical psychologist’s activity have been determined. The purpose of the article: on the basis of theoretical and historical analysis of the development of practical psychology to define the peculiarities of vocational training of practical psychologists. Based on the purpose of the article, the important tasks that we try to solve are to identify the basic theoretical and methodological foundations of the development of practical psychology in Ukraine, to justify the main ways and methods of improvement of vocational training of future practical psychologists. The article states that practical psychology is a field of professional activity. It aims, through technologies and methods, to help in solving, by personality, difficult life situations, the prevention of forms of behavior that prevent effective adaptation to the world. Practical psychology cannot be identical to life psychology, popular and extra-scientific. To be able to provide psychological help effectively, future practical psychologists should realize how practical psychology in its formation conceptually distinguished itself from household and extra-scientific ones. The article has emphasized that theoretical and historical analysis, comparison of different types of psychological knowledge, study the origins of practical psychology and the establishment of practical psychologist’s profession will allow to determine the place of practical psychology in the system of psychological knowledge
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44506
ISSN: 2663-6085
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
innped_2019_17(2)__28.pdf156.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.