Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44519
Title: | Професійна педагогічна діяльність в системі соціальних інститутів корекційно-компенсаторної спрямованості |
Authors: | Смук, Оксана Тарасівна |
Keywords: | дети с задержками психического развития, умственная отсталость, коррекция, вербальная и невербальная коммуникация, children with deviations in psychic development, mental disability, correction, verbal and nonverbal communication |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Вид-во “УжНУ” |
Citation: | Смук, Оксана Професійна педагогічна діяльність в системі соціальних інститутів корекційно-компенсаторної спрямованості / Оксана Смук // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 292–295. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 295 (7 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статье рассматриваются некоторые вопросы коррекционно-воспитательной работы с детьми, имеющими задержки в психическом развитии. Особое внимание уделено вопросам развития коммуникативных умений детей с умственной отсталостью. The article considers some issues of correction-educational work with children with deviations in psychic development. Much attention is paid to the issus of development of communicative capabilities of children with mental disabilities. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/167WFYcE9NQNfGk4_XohmmHdXw-R6aeqi/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44519 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7 (2004).pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.