Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44581
Назва: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ КРАЄЗНАВЧИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У КУРСІ ШКІЛЬНОЇ ГЕОГРАФІЇ (НА ПРИКЛАДІ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ)
Інші назви: FEATURES OF LOCAL HISTORY RESEARCH IN THE SCHOOL GEOGRAPHY COURSE (ON THE EXAMPLE OF THE TRANSCARPATHIAN REGION)
Автори: Качайло, Михайло Михайлович
Лета, Василь Васильович
Карабінюк, Микола Миколайович
Ключові слова: Освіта та навчання, географія, навчально-дослідницька робота, краєзнавчі дослідження, Закарпатська область, урок географії
Дата публікації: вер-2022
Бібліографічний опис: Качайло М. М., Лета В. В., Карабінюк М. М. Особливості проведення краєзнавчих досліджень у курсі шкільної географії (на прикладі Закарпатської області). Інноваційна педагогіка. Вип. 50(1). 2022. С. 84–87. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/50.1.17
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються особливості проведення краєзнавчих досліджень у курсі шкільної географії на прикладі Закарпатської області. Вони виступають засобом активізації пізнавальної активності учнів та підвищують їх інтерес до навчання. З’ясовано особливості організації краєзнавчих досліджень на уроках географії. Детально проаналізовано навчальну програму з географії та заплановані нею краєзнавчі дослідження для учнів різних класів. Запропоновано варіанти проведення таких досліджень поза програмовим матеріалом на прикладі Закарпатської області. Актуальність дослідження визначається тим, що вивчення рідного краю необхідне учням, позаяк більшість з них залишаться у майбутньому жити й працювати у своєму населеному пункті чи регіоні. Знання особливостей природних умов і розуміння ресурсного потенціалу свого краю допоможе майбутнім фахівцям та управлінцям на місцях у їх практичній діяльності. Оцінено роль вчителя у проведенні краєзнавчих досліджень учнів. Вона полягає у правильній їх організації та підборі методів та об`єктів досліджень. Основним джерелом інформації про свій регіон мають бути власні дослідження та спостереження. Також варто використовувати електронні джерела, краєзнавчу літературу, детальні карти місцевості, фото- та відеоматеріали. Виділено основні форми краєзнавчих досліджень учнів при вивченні географії: навчальні екскурсії, регулярні спостереження за природними чи суспільними явищами, навчальні проєкти, робота з краєзнавчою літературою та картами місцевості, участь у фестивалях та конференціях, створення проблемних ситуацій. Також з учнями варто організувати краєзнавчі гуртки, проводити екологічні акції, облаштувати екологічні стежки. Краєзнавчі дослідження є важливою складовою шкільної географічної освіти та патріотичного виховання в Україні.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44581
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри фізичної географії та раціонального природокористування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17.pdfстаття147.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.