Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/447
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСопотницька, Олена Валеріївна-
dc.date.accessioned2014-12-25T08:28:00Z-
dc.date.available2014-12-25T08:28:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationСопотницька, О. В. Забезпечення вибору власної освітньої технології з урахуванням здібностей та індивідуальних особливостей у підготовці майбутніх учителів фізичної культури [Текст] / О. В. Сопотницька. – Ужгород: Говерла // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2014. – Вип. 30. – С. 161–164. – Рез. рос.,англ. – Бібліогр.: с. 163–164 (15 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/447-
dc.descriptionIn a publication the pedagogical conditions of training of future teachers of physical culture to trainer’s activity have been considered on the basis of providing of choice of own educational technology with taking into account of capabilities and individual features of personality. It has been defi ned that the personality-oriented training of future specialists requires the taking into account of individual features of students and use of individualization and differentiation of educational activity. The student-centred education belongs to educational technology in our study. The student-centred education involves the introduction of new teaching technologies and effi cient formsof interaction with children, it requires from a teacher the high professional competence and personal maturity. Key words: pedagogical condition, individual features, individualization, differentiation, personality-oriented training, teacher of physical culture.uk
dc.description.abstractУ публікації розглянуто педагогічну умову підготовки май-бутніх учителів фізичної культури до тренерської діяльності на основі забезпечення вибору власної освітньої технології з урахуванням здібностей та індивідуальних особливостей осо-бистості. Встановлено, що особистісно-орієнтована підго-товка майбутніх фахівців вимагає врахування індивідуальних особливостей студентів та використання індивідуалізації та диференціації навчальної діяльності. Ключові слова: педагогічна умова, індивідуальні особливос-ті, індивідуалізація, диференціація, особистісно-орієнтована підготовка, учитель фізичної культури, тренер.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпедагогічна умоваuk
dc.subjectіндивідуальні особливостіuk
dc.subjectіндивідуалізаціяuk
dc.subjectдиференціаціяuk
dc.subjectсобистісно-орієнтована підготовкаuk
dc.subjectучитель фізичної культуриuk
dc.subjectтренерuk
dc.titleЗабезпечення вибору власної освітньої технології з урахуванням здібностей та індивідуальних особливостей у підготовці майбутніх учителів фізичної культуриuk
dc.title.alternativeProviding the choice of own educational technology with taking into account of personality abilities and individual features in the training of future physical culture teachersuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 30 - 2014



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.