Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45341
Title: | Професійна орієнтація в процесі вивчення природничих дисциплін як засіб соціалізації молоді |
Authors: | Опачко, Магдалина Василівна |
Issue Date: | 1998 |
Publisher: | Патент |
Citation: | Опачко, М. В. Професійна орієнтація в процесі вивчення природничих дисциплін як засіб соціалізації молоді / М. В. Опачко // Науковий вісник Ужгородського універстетту : серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: В.І. Опіярі (гол. ред.), В.В. Туряниця, І.В. Козубовська та ін. – Ужгород : ВАТ "Патент", 1998. – Вип. 1. – С. 39–46. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 46 (7 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Рассматриваются вопросы актуализации профориентационной работы в общеобразовательной средней школе. Автор считает, что одним из эффективных путей реализации принципов профориентации есть профориентационная направленность процесса составления и решения учебных задач естественнонаучного цикла. Задачи рассматриваются как жизненные ситуации, решаемые специалистами конкретных профессий. Questions about the actuality of the vocational guidance in the general secondary school are considered in this article. The author finds that the vocational guidance direction of the nmaking up and solving process of the naturally-scientific cycle tasks is one of the most effective ways of realization of principles of the vocational guidance. Tasks are considered to be the life situations that can be solved by specialists of particular professions. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1FnkEaQ0VxIh5kInmgK__S2iLcOk4_BG8/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45341 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 - 1998 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 1 (1998).pdf | 949.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.