Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45508
Title: | Педагогічні принципи конструювання інтегративних курсів у професійній підготовці майбутніх педагогів |
Authors: | Попадич, Олена Олександрівна |
Keywords: | педагогічні принципи, конструювання, інтегративні курси, професійна підготовка, майбутні педагоги |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: збірник наукових праць |
Citation: | Попадич О. О. Педагогічні принципи конструювання інтегративних курсів у професійній підготовці майбутніх педагогів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: збірник наукових праць. 2022 р., № 80, Т. 2. С. 15-19. |
Abstract: | У статті запропоновано структурні блоки принципів конструювання інтегративних курсів, які у сукупності формують систему, будучи зв’язані структурними та функціональними зв’язками. Ці блоки утворюють хронологічну спіраль, яка передбачає уточнення коригування та розвиток принципів: після завершення першого циклу використання принципи уточнюються на основі прогнозування та розпочинається новий цикл. Серед принципів цілепокладання виділено три основних: гуманізації, професіоналізму та оптимальності. Принцип гуманізації освіти як пріоритет загальнолюдських цінностей, вільного розвитку особистості ефективно реалізується лише за інтегративного підходу до всіх компонент навчально-виховного процесу і тісно пов’язаний з принципом природовідповідності у навчанні. Принцип професіоналізму акумулює принципи цiлеспрямованостi та мотивацiї навчання, доповнюється принципами гармонізації та інтегративності. Встановлено, що цей передбачає множинність основ інтеграції (практична педагогічна інтеграція змісту різних дисциплін в більшості випадків проводиться відразу за декількома основами, що дозволяє отримати найбільший педагогічний ефект; причому одна з основ, визначена відповідно до поставленої мети інтеграції, повинна мати домінуюче значення. Принцип оптимальності. вимагає, щоб процес досягав не просто трохи кращого, а найкращого для даної ситуації рівня свого функціонування. Цей принцип пред'являє вимоги розумності, раціональності, почуття міри в застосуванні всіх елементів навчального процесу. В основі принципів формування змісту інтегративних курсів лежать загальні дидактичні принципи організації навчального матеріалу, які частково доповнюються системою принципів формування й подання інформації навчального матеріалу. Блок принципів функціонування інтегративних курсів формують такі принципи як: відповідності віковим можливостям та рівню підготовки учнів; наочності, самостійності та творчого розвитку особистості. У конструюванні інтегративних курсів принципи прогностичності завершують повний цикл принципів, а отримані на їх основі прогностичні дані коригуються принципами цілепокладання, розпочинаючи новий етап у розвитку теорії інтегративних курсів чи конкретного інтегративного курсу. Показано, що розглянуті принципи не рівноцінні за їх призначенням, функціями та значущістю у професійній підготовці майбутнього педагога. Водночас, кожен із принципів виконує свою функцію в конструюванні інтегративних курсів і не може бути замінений іншим, що зумовлює системний характер усіх принципів в єдності. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45508 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Попадич_стаття.pdf | 481.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.