Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45577
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГаврило, Ігор Володимирович-
dc.contributor.authorРошко, Михайло Михайлович-
dc.contributor.authorСлавич, Тетяна Ярославівна-
dc.date.accessioned2022-11-05T17:17:08Z-
dc.date.available2022-11-05T17:17:08Z-
dc.date.issued2021-12-20-
dc.identifier.citationГаврило І. В., Славич Т. Я., Рошко М. М. Літературний текст з грою, направленою на процес. / І. В. Гаврило, Т. Я. Славич, М. М. Рошко // Сучасні дослідження з іноземної філології = Contemporary studies in foreign philology : зб. наук. пр. / Ужгород. нац. ун-т, ф-т інозем. філол. – Ужгород : Гельветика, 2021. – 20(2). – С. 206-214.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45577-
dc.description.abstractДосліджується проблема гри в постмодерністській літера турі. Естетика постмодернізму стала не тільки формою трансляції ідей, але і їх кодування, висловлюючи загальну культурну парадигму. Основними ідеями виступають не ідеї впорядкованості і закономірності, а випадко вості і гри. Звернення до сукупності стилів і прийомів, за допомогою яких постмодерн оперує соціокультурним контентом, дає можливість розгля дати його не як ситуацію, обмежену просторово-часовими характеристи ками, а як дискурс. Постмодерністське розуміння гри включає карнавальну специфіку, підкреслювану М. Бахтіним як універсальну властивість куль тури. Водночас базові функції гри зберігаються: у контексті постмодер ністської поетики ця універсальність перетворюється на неможливість ізолювати гру, вона вся просякнута грою. Навіть у зухвалому безладді лег ко виявляється своя система, оскільки сам безлад створюється автором за певним планом. Автор намагається замінити одну систему іншою за допомогою гри, а в постмодерністській літературі сама гра стає ціллю цієї нової системи. У рамках здійснення гри актуалізуються найважливіші цінності перфомативного суспільства – іронія, мімікрія (імітація), паро дія, пастиш та інтертекстуальність. Заслуговує на увагу ідея про те, що створення інтелектуальної ігрової обстановки (game-playing) навколо най- 207 ширших понять і значень приводить до виникнення особливого ігрового ви міру художнього тексту. Специфічною особливістю постмодерністського літературного дискурсу є екзистенційне визначення реальності як гри існу вання. Романіст, який грає, створює оповідачів, які грають, і персонажів, які грають, виконують певні функції, а подекуди й знають та говорять чи тачу про них. Ігровий інструментарій, який використовується постмодер ністськими авторами, перебуває в тісному взаємозв’язку з пародіюванням цілісних жанрових традицій і виражений у конструюванні тексту за прин ципом ігрового калейдоскопу. Ігровий калейдоскоп включає в себе дзеркальну симетрію, симетричне, ігрове маніпулювання, переставляються з місця на місце персонажі-актори, поєднуються декілька жанрових моделей, увесь час змінюється роль оповідача, відбувається постійна театралізація діїuk
dc.language.isoukuk
dc.publisher“Гельветика”uk
dc.subjectграuk
dc.subjectпостмодернізмuk
dc.subjectдискурсuk
dc.subjectметапрозаuk
dc.subjectлітератураuk
dc.subjectпародіяuk
dc.subjectіроніяuk
dc.titleЛітературний текст із грою, направленою на процесuk
dc.title.alternativeLiterature text with the game aimed at the processuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри романських мов та зарубіжної літератури

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
текст гри.pdf300.06 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.