Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45577
Название: Літературний текст із грою, направленою на процес
Другие названия: Literature text with the game aimed at the process
Авторы: Гаврило, Ігор Володимирович
Рошко, Михайло Михайлович
Славич, Тетяна Ярославівна
Ключевые слова: гра, постмодернізм, дискурс, метапроза, література, пародія, іронія
Дата публикации: 20-дек-2021
Издательство: “Гельветика”
Библиографическое описание: Гаврило І. В., Славич Т. Я., Рошко М. М. Літературний текст з грою, направленою на процес. / І. В. Гаврило, Т. Я. Славич, М. М. Рошко // Сучасні дослідження з іноземної філології = Contemporary studies in foreign philology : зб. наук. пр. / Ужгород. нац. ун-т, ф-т інозем. філол. – Ужгород : Гельветика, 2021. – 20(2). – С. 206-214.
Краткий осмотр (реферат): Досліджується проблема гри в постмодерністській літера турі. Естетика постмодернізму стала не тільки формою трансляції ідей, але і їх кодування, висловлюючи загальну культурну парадигму. Основними ідеями виступають не ідеї впорядкованості і закономірності, а випадко вості і гри. Звернення до сукупності стилів і прийомів, за допомогою яких постмодерн оперує соціокультурним контентом, дає можливість розгля дати його не як ситуацію, обмежену просторово-часовими характеристи ками, а як дискурс. Постмодерністське розуміння гри включає карнавальну специфіку, підкреслювану М. Бахтіним як універсальну властивість куль тури. Водночас базові функції гри зберігаються: у контексті постмодер ністської поетики ця універсальність перетворюється на неможливість ізолювати гру, вона вся просякнута грою. Навіть у зухвалому безладді лег ко виявляється своя система, оскільки сам безлад створюється автором за певним планом. Автор намагається замінити одну систему іншою за допомогою гри, а в постмодерністській літературі сама гра стає ціллю цієї нової системи. У рамках здійснення гри актуалізуються найважливіші цінності перфомативного суспільства – іронія, мімікрія (імітація), паро дія, пастиш та інтертекстуальність. Заслуговує на увагу ідея про те, що створення інтелектуальної ігрової обстановки (game-playing) навколо най- 207 ширших понять і значень приводить до виникнення особливого ігрового ви міру художнього тексту. Специфічною особливістю постмодерністського літературного дискурсу є екзистенційне визначення реальності як гри існу вання. Романіст, який грає, створює оповідачів, які грають, і персонажів, які грають, виконують певні функції, а подекуди й знають та говорять чи тачу про них. Ігровий інструментарій, який використовується постмодер ністськими авторами, перебуває в тісному взаємозв’язку з пародіюванням цілісних жанрових традицій і виражений у конструюванні тексту за прин ципом ігрового калейдоскопу. Ігровий калейдоскоп включає в себе дзеркальну симетрію, симетричне, ігрове маніпулювання, переставляються з місця на місце персонажі-актори, поєднуються декілька жанрових моделей, увесь час змінюється роль оповідача, відбувається постійна театралізація дії
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45577
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри романських мов та зарубіжної літератури

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
текст гри.pdf300.06 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.