Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46645
Title: Формування особистості при викладанні суспільно-гуманітарних дисциплін на сучасному етапі
Authors: Малець, Наталія Богданівна
Keywords: harmonization, confession, methods of pedagogy, narodoveden
Issue Date: 2012
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Малець, Н. Формування особистості при викладанні суспільно-гуманітарних дисциплін на сучасному етапі / Н. Малець// Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Політологія. Соціологія. Філософія / редкол.: В. Андрущенко, О. Бабкіна, І. Варзар та ін. – Ужгород : Вид-во УжНУ "Говерла", 2012. – Вип. 16. – С. 188–191. – Рез.– англ. – Бібліогр.: с. 190–191 (17 назв)
Series/Report no.: Політологія. Соціологія. Філософія;
Abstract: The materials MalесN.B. saysof investigation discover conceptual principles of modernization and provide educational and innovatory projects in training pedagogical specialists in Transcarpathia. The main aim of education and science in modern life has to become the equal rights for all kinds of people (townspeople and rural population) in getting knowledge in this region, the preservation of the intellectual potential of the region, the formation of the new system of life values, the purification of educational process due to harmonization of relationship between a man and nature, the improvement of social conditions of life and education, the development of material facilities of schools and institutions and to supply them with the modern equipment in order to rise the level of educational system in the region to the national one and to provide teaching specialists according to the needs of different branches of regional national economic.
Description: https://drive.google.com/file/d/1Yp_cHnI0PKXWQ3C6i1ZzbW0CNKIr7p4I/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46645
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Політологія. Соціологія. Філософія Випуск 16 - 2012



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.