Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46721
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСічка, Іван Іванович-
dc.date.accessioned2023-01-02T11:58:28Z-
dc.date.available2023-01-02T11:58:28Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСічка І. І. Управління проєктами на міжнародному готельному ринку. Бізнес-навігатор: науково-виробничий журнал. 2020. Вип.1 (57) . С. 17–22.uk
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.57-3-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46721-
dc.description.abstractУ статті розглянуто управ ління проєктами на міжнародному готельному ринку. Досліджено, що проєкт у індустрії гостинності ви значається як тимчасове починання, яке передбачає створення унікального продукту чи послуги. Фактором зростання кількості нових готельних проєктів у світі є збільшення кількості подорожей, що формує потребу у засобах розміщення. Встановлено, що в результаті значної кількості «будівельних ліній» нові відкриття готелів продовжують сягати рекордної кількості. У 2020 р. загальна сума може досягти 3 000 нових відкри тих готелів, приблизно 1 250 з яких буде відкрито у США. Виявлено, що провідні франчайзингові компанії у світовому готельному бізнесі лідирують і за кількістю проєктів. Серед них слід назвати такі готельні мережі, як “Marriott International”, “Hilton Worldwide”, “InterContinental Hotels Group” (IHG) та “AccorHotels”.uk
dc.description.abstractThe purpose of the article is to consider project management in the international hotel market. When managing a project in the hospitality industry, it is impor tant to understand what contributes to its value. The key to successful implementation of any project is a full under standing of the value it will receive upon completion. Because the hospitality industry is heavily customer-focused and service-oriented, project implementation is typically focused on delivering value for service. This requires new proj ects in the hotel business that helps create a unique product, service, or result. It has been researched that a hospitality industry project is defined as a temporary endeavor that involves the creation of a unique product or service. A growing factor in the number of new hotel projects in the world is the increase in travel, which creates a need for accommoda tion. In the traditional approach, five groups of processes are distinguished in project development: initiation (idea); planning; implementation; monitoring and control; closing. However, not all projects will complete all of these steps, as some may be closed earlier than originally expected. It is established that as a result of a large number of “building lines’ new hotel openings continue to reach a record number. In 2020, the total could reach 3,000 new open hotels, ap proximately 1,250 of them in the United States. It is revealed that the leading franchise companies in the world hotel business are also leading in the number of projects. These include Marriott International, Hilton Worldwide, InterCon tinental Hotels Group (IHG), and AccorHotels. The largest countries in terms of hotel projects are the United States and China. The United States accounts for 41% of global pipeline projects for new hotel launches, and China for 20%, accounting for 61% of the two countries. The cities with the highest concentration of new hotel projects are New York, Dubai, Dallas, Houston and Shanghai. Of the top 10 cities with “construction corridors” with more than 100 projects, six are located in the United States and three are located in China. No hotel projects have been launched in 2018 in the following countries: Afghanistan, Gibraltar, Guatemala, Mali, and Lebanon.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesБізнес-навігатор;-
dc.subjectуправління проєктамиuk
dc.subjectготельний бізнесuk
dc.subjectготельні мережіuk
dc.subjectпроєктuk
dc.subjectпайплайнuk
dc.subjectproject managementuk
dc.subjecthotel businessuk
dc.subjecthotel chainsuk
dc.subjectprojectuk
dc.subjectpipelineuk
dc.titleУправління проєктами на міжнародному готельному ринкуuk
dc.title.alternativeProject management in the international hotel marketuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf307.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.