Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46823
Title: Професійна підготовка здобувачів вищої освіти засобами дизайну
Other Titles: Professional training of higher education applicants by means of design
Authors: Колесник, Наталія Євгенівна
Поліщук, Олена Петрівна
Краснова, Наталія Миколаївна
Keywords: дизайн, графічний дизайн, професійна освіта, підготовка здобувачів вищої освіти, дизайн-проєкт
Issue Date: 2020
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Колесник, Наталія Євгенівна Професійна підготовка здобувачів вищої освіти засобами дизайну / Наталія Євгенівна Колесник, Олена Петрівна Поліщук, Наталія Миколаївна Краснова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 1 (46), Ч. 1, Ч. 2. – С. 49–53. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 52–53 (4 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті проаналізовано актуальність дослідження, визначено , що концептуальні ідеї сучасної стратегії реформування освіти в Україні відображено в основних нормативно-правових документах. Автором виявлено, що реалізація стратегічних завдань до професійної підготовки здобувачів вищої освіти засобами дизайну вимагає нових підходів щодо переходу кількісних показників її рівня в якісні документи. Метою статті є проаналізувати педагогічну теорію та практику професійної підготовки здобувачів вищої освіти засобами дизайну, розкрити її специфіку шляхом упровадження компетентнісного підходу в освітню діяльність як умови інтеграції української освіти в Європейський освітній простір. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, моделювання, проектування, класифікація, методи екстраполяції та прогностики); емпіричні (он-лайн інтерв’ювання, анкетування, тестування, бесіда, методи математичної статистики). Результати дослідження: на сьогодні здобувачі вищої освіти у процесі фахової підготовки засобами графічного дизайну володіють професійною універсальністю, широким спектром художніх засобів та проєктних методів. Узагальнення результатів експериментального дослідження з використанням методів статистичної обробки та порівняльного аналізу дало змогу простежити динаміку кількісних та якісних змін в основних структурних компонентах, зокрема у показниках взаємодії складових компонентів графічного дизайну у професійній підготовці здобувачів вищої освіти. Це дозволило виявити позитивну динаміку. Результати порівняння показників свідчать про наявність вираженої зміни виявлених співвідношень у контрольних та експериментальних групах. Ключові слова: дизайн; графічний дизайн; професійна освіта; підготовка здобувачів вищої освіти, дизайн-проєкт.
Abstract. In the article the author analyzes the relevance of the research. It is determined that the conceptual ideas of the modern strategy of education reform in Ukraine are reflected in the main legal documents. The author found out that the implementation of strategic objectives for the training of higher education applicants by means of design requires new approaches to the transition of quantitative indicators of its level into qualitative documents. The aim of the article is to analyze the pedagogical theory and practice of professional training of higher education applicants by means of design and to reveal its specifics by introducing a competency-based approach to educational activities as a condition for integrating Ukrainian education into the European educational medium. Research methods: theoretical (analysis, synthesis, generalization, modeling, design, classification, methods of extrapolation and forecasting); empirical (online interviews, questionnaires, testing, interviews, methods of mathematical statistics). The results of the research: today higher education applicants in the process of professional training by means of graphic design have professional versatility as well as a wide range of artistic means and design methods. The generalization of the results of experimental research using methods of statistical processing and comparative analysis made it possible to trace the dynamics of quantitative and qualitative changes in the main structural components, in particular in the interaction of graphic design components in the professional training of higher education applicants. This allowed revealing positive trend. The results of the comparison of indicators show the presence of a pronounced change in the identified ratios in the control and experimental groups. Key words: design; graphic design; professional education; training of higher education applicants, design project.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46823
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (46) - 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.