Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46825
Title: Освітні пропозиції як забезпечення вимог ринку праці з підготовки маркетологів у Великобританії
Other Titles: Education proposals as supporting the labor market requirements in the UK
Authors: Кравченко, Тетяна Миколаївна
Keywords: маркетолог, професійна кваліфікація, професійні організації, освітні пропозиції, Великобританія
Issue Date: 2020
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Кравченко, Тетяна Миколаївна Освітні пропозиції як забезпечення вимог ринку праці з підготовки маркетологів у Великобританії / Тетяна Миколаївна Кравченко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 1 (46), Ч. 1, Ч. 2. – С. 59–63. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 62–63 (10 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті здійснено аналіз освітніх пропозицій з підготовки фахівців з маркетингу у Велико- британії. Мета статті полягає в обґрунтуванні особливостей освітніх пропозицій з підготовки маркетологів у Великобританії. Розв’язання визначених завдань здійснювалося із застосуванням таких дослідницьких ме- тодів: аналізу − для вивчення інформації із сайтів різних освітніх установ Великобританії та літературних джерел, систематизації − для визначення освітніх пропозицій, узагальнення – для обґрунтування особли- востей освітніх пропозицій та формулювання висновків. Наукова новизна полягає у дослідженні особли- востей кваліфікаційних пропозицій у підготовці маркетологів в професійних організаціях у Великобританії. Представлено перелік кваліфікацій з маркетингу, які здобувачі можуть отримати в професійних організаціях Великобританії та визначено особливості професійних кваліфікацій, які можуть здобути студенти в рамках маркетологічної підготовки. Зроблено висновок, що освітні пропозиції переважно спрямовані на організацію підготовки фахівців до практичної діяльності, вдосконалення якісного їх навчання, що дає можливість мак- симально гнучко будувати кар’єру маркетолога та забезпечувати конкурентоздатність фахівця на ринку праці. Ключові слова: маркетолог; професійна кваліфікація; професійні організації; освітні пропозиції; Вели- кобританія.
Abstract. The educational proposals for the training of marketers in the UK have been analyzed in the article. The purpose of the article is to substantiate the features of educational proposals for the training of marketers in the UK. The tasks were solved using the following research methods: analysis − to study information from the sites of various educational institutions in the UK and scientific literature sources; systematization − to determine educational proposals; generalization − to substantiate the features of educational proposals and draw conclusions. The scientific novelty is the study of the features of qualification proposals in the training of marketers at professional organizations in the UK. The list of marketing qualifications that applicants can obtain in the UK in educational institutions has been presented and the features of professional qualifications that applicants can obtain in marketing training have been identified. Leading professional educational institutions in which marketers are trained have been systematized, including the Royal Institute of Marketing (CIM), the Institute of Commercial Management (ICM), the Association of Business Managers (ABE), the Communications and Marketing Foundation (CAM), the Institute of Direct and Digital Marketing (IDM), Institute of Advertising Practitioners (IPA), Institute of Advertising Marketing (IPM), Society for Market Research (MRS), Institute of Sales Management and Marketing (ISMM), Certified Institute of Public Relations (CIPR). It has been concluded that educational proposals are mainly aimed at organizing the training of specialists for practical activities, improving the quality of their training, which allows the most flexible career of a marketer and ensure the competitiveness of the specialist in the labor market. The direction of further research is the study of content of training of marketing specialists at universities in the UK. Key words: marketer; professional qualifications; professional organizations; educational proposals; the UK.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46825
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (46) - 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.