Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46826
Title: Розвиток медіаосвіти дітей дошкільного та молодшого шкільного віку (1959-2018 рр.)
Other Titles: The development of media education of preschool and primary school age Children (1959–2018)
Authors: Кузьма, Ірина Ігорівна
Keywords: медіа, генеза медіаосвіти, заклади дошкільної та початкової освіти, періодизація, технічні засоби навчання
Issue Date: 2020
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Кузьма, Ірина Ігорівна Розвиток медіаосвіти дітей дошкільного та молодшого шкільного віку (1959-2018 рр.) / Ірина Ігорівна Кузьма // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 1 (46), Ч. 1, Ч. 2. – С. 64–69. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 68 (14 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Актуальність статті зумовлена зниженням віку, коли дитина вперше контактує з медіа. Вони здійснюють позитивний вплив на розвиток дошкільників та школярів, проте несуть низку загроз. Вивчення генези медіаосвіти на вітчизняних теренах уможливлює виокремлення ідей, доцільних для запровадження на сучасному етапі з метою зменшення ризиків та збільшення позитивного впливу медіа на формування осо- бистості дитини. Мета статті – обґрунтувати періодизацію генези медіаосвіти дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку (1959–2018 рр.) і виявити можливості використання перспективних ідей у сучас- ній освітній галузі. Для досягнення мети дослідження було використано комплекс методів: структурно-сис- темний – дав змогу розглядати генезу медіаосвіти як компонент системи розвитку дошкільної та початкової освіти на тлі суспільно-політичних, соціально-економічних, педагогічних чинників; ретроспективний та іс- торико-типологічний аналіз, з використанням яких виокремлено періоди, провідні ідеї та тенденції генези медіаосвіти; наративу – для представлення матеріалів дослідження з елементами аналітики. У результаті до- слідження обґрунтовано періодизацію розвитку медіаосвіти в закладах дошкільної та початкової освіти у визначених хронологічних межах. З’ясовано провідні тенденції виокремлених періодів. Обґрунтовано три періоди генези медіаосвіти дошкільників та учнів молодшого шкільного віку: перший (1959–1990 рр.) – про- пагандистсько-виховний; другий (1991–2010 рр.) – компетентнісно-технологічний; третій (2011–2018 рр.) – концептуальньно-експериментальний. Визначено ідеї, доцільні для впровадження на сучасному етапі. Ключові слова: медіа; генеза медіаосвіти; заклади дошкільної та початкової освіти; періодизація; тех- нічні засоби навчання.
Abstract. The relevance of the article is conditioned by the declining age when a child first comes into contact with the media. They have a positive impact on the development of preschoolers and schoolchildren, but pose a number of threats. The study of the genesis of media education in Ukraine allows to identify ideas that are appropriate for implementation at the present stage in order to reduce risks and increase the positive impact of the media on the formation of the child’s personality. The aim of the article is to substantiate the periodization of the genesis of media education of older preschool and primary school age children (1959–2018) and to identify opportunities for the use of promising ideas in the modern educational field. To achieve the aim of the research, a set of methods has been used: structural-systemic – allowed to consider the genesis of media education as a component of the system of preschool and primary education against the background of socio-political, socio-economic, pedagogical factors; retrospective and historical-typological analysis, with the use of which the periods, leading ideas and tendencies of the genesis of media education were singled out; narrative – to present research materials with the elements of analytics. As a result of the research, the periodization of the development of media education at preschool and primary education institutions within certain chronological limits has been substantiated. The leading tendencies of the selected periods have been determined. There have been distinguished three periods of the genesis of media education of preschoolers and primary school students: the first (1959–1990) – propaganda and educational; the second (1991–2010) – competence-technological; the third (2011–2018) – conceptual-experimental. Ideas that can be implemented at the present stage have been identified. Key words: media; genesis of media education; preschool and primary education institutions; periodization.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46826
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (46) - 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.