Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46830
Назва: | Діяльність Августа Айхорна (1878-1949) як приклад поширення ідей психоаналітичної педагогіки |
Інші назви: | August aichhorn's activity (1878–1949) as an example of the dissemination of Ideas of psychoanalytic pedagogy |
Автори: | Нелін, Євген Володимирович |
Ключові слова: | А. Айхорн, психоаналітична педагогіка, альтернативна освіта, психоаналіз, превентивне виховання |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | Вид-во “Говерла” |
Бібліографічний опис: | Нелін, Євген Володимирович Діяльність Августа Айхорна (1878-1949) як приклад поширення ідей психоаналітичної педагогіки / Євген Володимирович Нелін // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 1 (46), №Ч. 1, Ч. 2. – С. 88–91. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 90 (9 назв). |
Серія/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Короткий огляд (реферат): | Анотація. В умовах Нової української школи пріоритетне значення мають дослідження ефективних ме-
тодик педагогіки партнерства. Яскравим прикладом цього є діяльність австрійського психоаналітика А. Ай-
хорна, який взаємодіяв з важкими і соціально занедбаними дітьми. Мета статті – здійснити аналіз ідей А. Ай-
хорна та розкрити специфіку організації освітнього процесу в умовах альтернативних закладів освіти для
малолітніх правопорушників. Для цього нами було використано комплекс теоретичних методів, зокрема ана-
ліз, синтез та інтерпретація. У результаті наукового пошуку встановлено, що А. Айхорн розглядав роботу з
педагогічно занедбаними дітьми у контексті вільного виховання і розширення учнівської автономії. Проведе-
ний аналіз дозволив розкрити специфіку організації навчально-виховного процесу в умовах освітніх центрів,
в яких надавалася допомога важким підліткам. Зроблено висновок, що в умовах реалізації НУШ і поширення
педагогіки партнерства великого значення набувають дослідження альтернативних освітніх технологій і пси-
хоаналітичної педагогіки як однієї з найбільш перспективних концепцій сучасності. Перспективи подальших
розвідок вбачаємо у дослідженні внеску А. Адлера у роботу з дефективними дітьми і технік індивідуальної
психології.
Ключові слова: А. Айхорн; психоаналітична педагогіка; альтернативна освіта; психоаналіз; превентив-
не виховання. Abstract. In the conditions of the New Ukrainian School research of effective methods of partnership pedagogy is of priority importance. A striking example of this is the work of the Austrian psychoanalyst A. Aichhorn. The purpose of the article is to analyze the ideas of A. Aichhorn and reveal the specifics of the organization of the educational process in terms of alternative educational institutions for juvenile offenders. To do this, we used a set of theoretical methods, including analysis, synthesis and interpretation. As a result of scientific research it was established that A. Aichhorn considered work with pedagogically neglected children in the context of free education and expansion of student autonomy. The analysis revealed the specifics of the organization of the educational process in educational centers, which provided assistance to difficult adolescents. It is established that A. Aichhorn criticized traditional pedagogy and developed his own course of alternative education, which was based on a keen interest in the student's personality and understanding of his psychological needs. It is proved that A. Aichhorn considered working with pedagogically neglected children in the context of free education and the expansion of student autonomy. The specifics of working with the transfer and the protective mechanism of sublimation are disclosed, which allowed children to develop their talents and adapt more quickly to social requirements. It is concluded that in the conditions of realization of the New Ukrainian School and distribution of pedagogy of partnership researches of alternative educational technologies and psychoanalytic pedagogy as one of the most perspective concepts of the present acquire great value. Prospects for further research are seen in the study of A. Adler’s contribution to work with defective children and techniques of individual psychology. Key words: A. Aichhorn; psychoanalytic pedagogy; alternative education; psychoanalysis; preventive education. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46830 |
ISSN: | 2524-0609 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (46) - 2020 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ДІЯЛЬНІСТЬ АВГУСТА АЙХОРНА (1878–1949) ЯК ПРИКЛАД ПОШИРЕННЯ ІДЕЙ ПСИХОАНАЛІТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ.pdf | 311.98 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.