Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46874
Title: Використання триалогічного навчання у системі післядипломної освіти педагогів
Other Titles: Use of trialogical education in the system of postgraduate education of teachers
Authors: Орос, Віктор Михайлович
Петечук, Василь Михайлович
Keywords: триалогічне навчання, післядипломна педагогічна освіта, спільне створення знань
Issue Date: 2020
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Орос, Віктор Михайлович Використання триалогічного навчання у системі післядипломної освіти педагогів / Віктор Михайлович Орос, Василь Михайлович Петечук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 1 (46), №Ч. 1, Ч. 2. – С. 180–184. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 183 (11 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Інтенсивне використання інформаційних технологій в освіті породжує нові види навчання, які відрізняються від звичайних своєю структурою. Стандартно процес навчання передбачає наявність пев- ного джерела інформації, яке генерує і передає знання приймачам інформації. У канонічній освітній моделі учитель навчає, а учні – вчаться. Така модель передбачає певну самостійність учнів, але під керівництвом на- ставника. Відомо, що освіта дорослих будується на інших засадах, а саме на принципах андрагогіки. В умовах широко розповсюдження і проникнення у всі сфери життя все нових і нових комунікаційних засобів, в основі використання яких лежить мережа Інтернет, навчальний процес отримує імпульс до розвитку децентралізова- ної освіти, у якій дорослі здобувачі освіти стають рівноправними творцями нових знань, трансформуються із пасивних отримувачів даних до активних співавторів, творців навчальних артефактів. Педагогічна практика вказує на виникнення такого освітнього процесу (триалогічного навчання), у якому учасники створюють, по- ширюють та модифікують навчальний контент, тобто будують знання спільно. Метою статті є дослідження особливостей використання триалогічного навчання в процесі підвищення кваліфікації педагогічних праців- ників. Для реалізації поставленої задачі використано структурно-функціональний підхід: наведено основні поняття, описана технологічна база, окреслено принципи актуалізації триалогічного підходу з врахуванням специфіки навчання дорослих. Аналізуються інтернет ресурси, які можна розглядати в контексті триалогіч- ного здобуття знань. У результаті проведеної роботи розкриті переваги триалогічного навчання в умовах колективної проектної роботи педагогів з застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, показана узгодженість застосування триалогічного навчання з деякими основними принципами андрагогіки, а саме: пріоритетом самостійності навчання, принципом спільної діяльності, принципом спирання на досвід того, хто навчається, принципом елективності навчання; виявлено характерні відмінності використання триалогіч- них методів у процесі підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Представлено приклад застосуван- ня триалогічного навчання в післядипломній освіті вчителів математики та інформатики. Ключові слова: триалогічне навчання; післядипломна педагогічна освіта; спільне створення знань.
Abstract. Intensive use of information technology in education generates new types of learning that differ from the usual in their structure. The learning process involves the presence of a specific source of information that generates and transmits knowledge to the recipients of information. With the development of the Internet, the educational process receives an impetus to the development of decentralized education, in which adult learners become equal creators of new knowledge, transformed from passive data recipients to active co-authors, creators of educational artifacts. Pedagogical practice indicates the emergence of such an educational process (trialogical learning), in which participants create, distribute and modify educational content, ie build knowledge together. The purpose of the article is to study the features of the use of trialogical training in the process of professional development of teachers. To implement this task, a structural-functional approach is used: the basic concepts are described, the technological base is described, the principles of actualization of the trialogical approach are outlined, taking into account the specifics of adult learning. Internet resources that can be considered in the context of trialogical knowledge acquisition are analyzed. As a result of the conducted work the advantages of trialogical training in the conditions of collective project work of teachers with application of information and communication technologies are revealed, coherence of application of trialogical training with some basic principles of andragogy is shown, namely the priority of independence of training, the principle of joint activity, the principle of elective teaching, revealed a characteristic difference in the use of trialogical methods in the process of professional development of teachers. An example of the application of trialogical training in postgraduate education of teachers of mathematics and computer science is presented. Key words: trialogical teaching; postgraduate education; joint knowledge creation.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46874
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (46) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИКОРИСТАННЯ ТРИАЛОГІЧНОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ.pdf336.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.