Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47172
Title: Соціальне становлення дитини дошкільного віку з психофізичними порушеннями як соціально-педагогічна проблема
Other Titles: Social formation of a child of preschool age with psychophysical disorders As a social pedagogic problem
Authors: Бойко, Світлана Петрівна
Keywords: соціальне становище, дитина дошкільного віку, психофізичні порушення, корекційно- розвивальна програма, компенсаторні механізми
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во УжНУ Говерла
Citation: Бойко Світлана Соціальне становлення дитини дошкільного віку з психофізичними порушеннями як соціально-педагогічна проблема / Світлана Бойко // Науковий вісник Ужгородського університету : Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош, І. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 2 (51). – С. 23–27. – Бібліогр.: с. 26 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті представлено проміжні результати дослідження щодо соціального становлення ди- тини дошкільного віку з психофізичними порушеннями. Подано стислий аналіз сучасної літератури з озна- ченої проблеми. Визначено актуальність проблем, яка полягає у необхідності створення системного підходу усіх учасників освітнього процесу до соціального становлення дитини з психофізіологічними порушеннями. Конкретизовано методологічні засади корекційної освіти, які визначають основні закономірності розвитку і виховання, спільні для всіх категорій дітей із психофізичними особливостями. Визначено мету статті: ви- світлити проміжні результати науково-дослідницької роботи щодо створення авторської програми системного впливу на всіх учасників освітнього процесу по роботі з спеціальною категорією дітей. Надано перелік ме- тодів (аналіз, узагальнення, систематизація) для дослідження наукової літератури з досліджуваної проблеми. Сформульовані умови успішної соціалізації осіб з психофізичними порушеннями: поєднання в єдину систе- му всіх соціально-педагогічних інфраструктур; створення соціально-педагогічної системи відкритого типу; поглиблення просвітницької роботи серед батьків, освітян, громадськості щодо специфіки роботи з дітьми, які мають психофізичні порушення; створення програм, технологій організації реальної життєдіяльності тих суб'єктів, котрі потребують допомоги, підтримки та захисту. Систематизовано перелік компенсацій втрачених та ушкоджених функцій, які забезпечують поновлення або заміщення втрачених чи порушених функцій. На- дано результати роботи освітян Дніпропетровської області та науковців кафедри дошкільного навчання Кри- ворізького державного університету з дошкільниками з психофізичними порушеннями: розширення мережі спеціалізованих освітніх закладів, відкриття кафедри корекційної педагогіки, посилення матеріальної бази, збільшення платформ для обміну досвідом. Ключові слова: соціальне становище, дитина дошкільного віку, психофізичні порушення, корекційно- розвивальна програма, компенсаторні механізми.
Abstract. The purpose of the article is to highlight the intermediate results of research work on the creation of an author’s program of systemic infl uence on all participants of the educational process of working with a special category of children. The relevance of the issue from the standpoint of the main principles of inclusive education, which realizes the equality of the rights of every person to obtain an education with further socialization, is proven. The methodological principles of correctional education, which determine the main patterns of development and upbringing common to all categories of children with psychophysical characteristics, are specifi ed. Methods of research apllied: analysis, generalization, systematization for the researching of scientifi c literature on the issue under consideration. The conditions for successful socialization of persons (including those with including those with psychophysical disabilities) are formed: combining into a single system all social and pedagogical infrastructures, creation of a social and pedagogical system of an open type, deepening educational work among parents educators, and the public on the specifi cs of working with children with psychophysical disabilities, creation of programs, technologies (forms, methods implementation of ideas) of the organization of real life activities of those subjects who require help, support and protection; development of new programs and fi lling them with content. The list of compensations for lost and damaged functions that ensure the restoration or replacement of lost or impaired functions is systematized: active social environment, own desire, volitional eff orts, etc. The results of the work of teachers of the Dnipropetrovsk region and scientists of the Department of Preschool Education of Kryvyi Rih State University with preschoolers with psychophysical disorders are represented: expansion of network of specialized educational institutions, opening of the Department of Correctional pedagogy, strengthening the material base, increasing platforms for the exchange of experience exchange. Key words: social status, preschool child, psychophysical disorders, correctional and developmental program, compensatory mechanisms.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47172
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (51) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СОЦІАЛЬНЕ СТАНОВЛЕННЯ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ.pdf679.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.