Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47207
Назва: Базові тенденції професійної підготовки майбутнього вчителя Початкової школи у контексті сучасних викликів
Інші назви: Basic trends of professional training of future primary school teachers in The context of modern challenges
Автори: Єпіхіна, Марина Анатоліївна
Ключові слова: тенденції, вища освіта, професійна підготовка, майбутній вчитель початкової школи, партнерська взаємодія, суб’єкти освітнього процесу
Дата публікації: 2022
Видавництво: Вид-во УжНУ Говерла
Бібліографічний опис: Єпіхіна Марина Базові тенденції професійної підготовки майбутнього вчителя Початкової школи у контексті сучасних викликів / Юлія Дмитрів // Науковий вісник Ужгородського університету : Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош, І. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 2 (51). – С. 46–49. – Бібліогр.: с. 48-49 (10 назв).
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Анотація. Актуальність статті зумовлена євроінтеграційними процесами, що зумовлюють вектори дина- мічного розвитку нашого суспільства, зокрема, вищої освіти та її важливого складника – системи професій- ної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Метою статті є визначення й аналіз базових тенденцій професійної підготовки майбутнього вчителя. У статті використані такі загальнонаукові методи дослідження, як: аналіз (психолого-педагогічної літератури, інформаційних джерел для вивчення освітніх тенденцій та по- глядів науковців на проблему, яка досліджується); дефініційний аналіз (з метою визначення сутності дослі- джуваної категорії); синтез, порівняння, систематизація наукових джерел (для виявлення стану розробленості проблеми); узагальнення (для визначення провідної категорії дослідження). Виокремлено три рівні базових тенденції професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи до реалізації партнерської взаємодії суб’єктів освітнього процесу: тенденції соціального рівня (європейська інтеграція, гуманізація, аксіологізація вищої освіти); тенденції науково-методологічного рівня (поліпарадигмальний і міждисциплінарний характер освіти); тенденції практичного рівня (технологізація вищої освіти). Визначені базові тенденції суттєво впли- вають на формування професійної якості майбутнього вчителя початкової школи необхідних для ефективної партнерської взаємодії між суб’єктами освітнього процесу. Ключові слова: тенденції, вища освіта, професійна підготовка, майбутній вчитель початкової школи, партнерська взаємодія, суб’єкти освітнього процесу.
Abstract. The relevance of the article is determined by the European integration processes that determine the vectors of dynamic development of our society, in particular, higher education and its important component ‒ the system of professional training of future primary school teachers. The article focuses on the trends of professional training of the future teacher in the context of implementing his partnership interaction with subjects of the educational process. The purpose of the article is to identify and analyze the basic trends in the professional training of the future teacher. The article uses such general scientifi c research methods as: analysis (of psychological and pedagogical literature, information sources for studying educational trends and views of scientists on the problem under investigation); defi nitional analysis (in order to determine the essence of the researched category); synthesis, comparison, systematization of scientifi c sources (to identify the state of development of the problem); generalization (to determine the leading category of research). Three levels of basic trends in the professional training of the future primary school teacher for the implementation of partnership interaction of the subjects of the educational process, which are basic in the professional activity of future specialists, are distinguished: social level trends (European integration, humanization and axiologisation of higher education); trends at the scientifi c and methodological level (polyparadigmatic and interdisciplinary nature of education); practical level trends (technologicalization of higher education). The identifi ed basic trends determine the priority vectors of professional training of primary school teachers in the context of ideas of partnership pedagogy and signifi cantly infl uence the formation of the professional quality of future primary school teachers necessary for eff ective partnership interaction between subjects of the educational process. Key words: trends, higher education, professional training, future primary school teacher, partnership interaction, subjects of the educational process.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47207
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (51) - 2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
БАЗОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ.pdf548.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.