Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47280
Title: Труднощі викладання англійської мови: поточні та ретроспективні Перцепції вчителів
Other Titles: English language teaching challenges: current and retrospective Perceptions of teachers
Authors: Леврінц, Маріанна
Keywords: труднощі, англійська як іноземна мова, вчитель, досвід викладання, поточні та ретроспективні перцепції
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во УжНУ Говерла
Citation: Леврінц Маріанна Труднощі викладання англійської мови: поточні та ретроспективні перцепції вчителів / Маріанна Леврінц // Науковий вісник Ужгородського університету : Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош, І. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 2 (51). – С. 71–75. – Бібліогр.: с. 74–75 (24 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. З огляду на визначальну роль когнітивних процесів у детермінації професійної діяльності вчителів, наукове зацікавлення становить вивчення трансформацій, яких зазнають ставлення вчителів до труднощів, пов’язаних із викладанням іноземних мов. Відтак метою статті є аналіз поточних і ретроспек- тивних перцепцій вчителями викликів викладання англійської мови як іноземної. У дослідженні застосовано кількісні методи збору й обробки даних, а саме дисперсійний аналіз Фрідмана та тесту Вілкоксона. До до- слідження було залучено 208 вчителів англійської мови як іноземної. На основі компаративного аналізу було виявлено статистично значущу різницю між поточними та ретроспективними перцепціями вчителів по всім змінним, які увійшли в інструмент дослідження. Було доведено, що досвід викладання мови є змінною, що сприяє трансформації уявлень вчителів про рівень складності професійних задач. Значні зміни у відповідях респондентів було зафіксовано щодо таких задач, як активне залучення всіх учнів до роботи над навчальним матеріалом, ефективне навчання всіх учнів, індивідуалізація і диференціація навчання, планування й управ- ління навчальним процесом. Додатково встановлено, що вплив досвіду викладання є дещо менш відчутним у випадку з труднощами, пов’язаними з розвитком іншомовної комунікативної компетентності учнів, мотивації учіння, словникового запасу, навичок читання, оцінювання знань учнів та знань про учнів. Згідно з отримани- ми даними, найскладнішими задачами незалежно від тривалості викладацького досвіду залишаються розви- ток іншомовної комунікативної компетентності учнів, навчальної мотивації, навчання письма й аудіювання. У статті представлено результати досить невеликого дослідження, яке стосується лише кількох із багатьох сфер викладання мови, які потенційно викликають проблеми з викладачами мови. Так само, через невелику вибір- ку дослідження (n=208) та її обмеженість контекстом України, це дослідження не претендує на узагальнення своїх висновків. Тим не менш, ці висновки можуть бути показовими для висвітлення завдань, які становлять суттєвий виклик для вчителів EFL як на початку їхньої кар’єри, так і в наступні роки, проведені в ній. Ключові слова: труднощі, англійська як іноземна мова, вчитель, досвід викладання, поточні та ретро- спективні перцепції.
Abstract. While teaching challenges have been shown to aff ect teacher performance in multiple ways, little is known about the transformations occurring in language teachers' perceptions of challenges over time. Hence, this study purported to analyze EFL teachers' current and retrospective perceptions of challenges associated with language teaching tasks. Quantitative data were collected utilizing a questionnaire and processed through Friedman’s ANOVA and a Wilcoxon Signed Ranks Test. A within-subjects comparison revealed a statistically signifi cant diff erence between current and retrospective perceptions of challenges with a large eff ect size on all language teaching tasks included in the questionnaire, indicating that experience was a causing variable contributing to transformations in teachers' perceptions of task diffi culty. The principal shifts in the participants' views were documented on such tasks as student engagement with language material, eff ective instruction for all learners, personalizing teaching, and planning and managing instruction. The teaching experience played a less decisive role in the case of teaching speaking, student motivation, teaching vocabulary, teaching reading, student assessment, and knowing students. Notably, the areas persisting as very challenging regardless of experience were teaching speaking, motivating learners, teaching writing, and listening. The study's fi ndings hold implications for initial teacher preparation and development, highlighting areas calling for more attention. The paper presents the results of a rather small-scale investigation tackling only a few of the multiple areas of language teaching which potentially challenge language teachers. Likewise, due to a small research sample (n=208) and its limitation to the context of Ukraine, this study does not claim the generalizability of its fi ndings. Nevertheless, the fi ndings reveal in highlighting the tasks posing a substantial challenge to EFL teachers both at the outset of their career and following years spent in it. Key words: challenges, English as a foreign language, teaching experience, current and retrospective perceptions.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47280
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (51) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ENGLISH LANGUAGE TEACHING CHALLENGES.pdf639.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.