Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47283
Title: ЛівіаАспекти формування інтелектуальної компетентності майбутніх Фахівців у галузі природничих наук у епоху інформаційних Технологій
Other Titles: Aspects of intellectual competence forming of future specialists in the Field of natural sciences in the era of information technologies
Authors: Месарош, Лівіа
Keywords: інтелектуальна компетентність, компетентнісний підхід, природничі науки, комп’ютерно- інформаційне навчання, освіта
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во УжНУ Говерла
Citation: Месарош ЛівіаАспекти формування інтелектуальної компетентності майбутніх Фахівців у галузі природничих наук у епоху інформаційних Технологій / Лівіа Месарош // Науковий вісник Ужгородського університету : Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош, І. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 2 (51). – С. 89–93. – Бібліогр.: с. 92–93 (16 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Актуальність дослідження полягає у визначенні ролі інформаційних технологій у формуванні інтелектуальної компетентності майбутніх фахівців/ студентів у галузі природничих наук. Широке коло запи- тань про формування інтелектуальної компетентності майбутніх фахівців у галузі природничих наук у епоху інформаційних технологій досить актуальне по-перше, цього вимагає бурхливий розвиток інформаційних технологій в яких працюватимуть майбутні фахівці у галузі природничих наук; по-друге, прослідковується залежність між високим рівнем розвитку інтелектуальної компетенції та вмінням ефективно вирішувати про- блеми різного рівня складності, готовністю вирішувати професійні завдання; по-третє, перед викладачами ви- щої школи постало нове завдання, методами дистанційного навчання, використовуючи новітні інформаційні технології забезпечити високий рівень розвитку компетентностей підростаючого покоління. Метою даного дослідження є розкрити сутність поняття «інтелектуальна компетентність», дослідити формування інтелекту- альної компетентності студентів природничого профілю у епоху інформаційних технологій, виявити аспекти застосування інформаційних технологій у процесі розвитку інтелектуальної компетентності. Для досягнення мети були використані такі методи дослідження: теоретичні – теоретичний аналіз та узагальнення ідей в науковiй літературі з проблеми дослідження; емпіричні – спостереження, аналіз розвитку інтелектуальної компетентності у вищій школі у фахівців галузі природничих наук. Встановлено, що використання інформа- ційних технологій у сучасному освітньому просторі дозволяє саморозвиватися, вдосконалювати рівень знань, проте залишається ряд методичних запитань стосовно того, чи достатньо цього для ефективного формування інтелектуальної компетенції сучасних студентів, майбутніх фахівців у галузі природничих наук. Ключові слова: інтелектуальна компетентність, компетентнісний підхід, природничі науки, комп’ютерно- інформаційне навчання, освіта.
Abstract. The relevance of the research lies in determining the role of information technologies in the development of intellectual competence of future specialists/students in the fi eld of natural sciences. A wide range of questions about the forming of intellectual competence of future specialists in the fi eld of natural sciences in the era of information technologies is quite relevant, fi rstly, this is required by the rapid development of information technologies in which future specialists in the fi eld of natural sciences will work; secondly, the dependence between a high level of development of intellectual competence and the ability to eff ectively solve problems of various levels of complexity, readiness to solve professional tasks is traced; thirdly, higher school teachers faced a new task, using distance learning methods, using the latest information technologies to ensure a high level of competence development of the younger generation. The aim of the research is to reveal the essence of the concept of «intellectual competence» and the formation of intellectual competence of natural science students in the era of information technologies, to identify aspects of the application of information technologies in the process of developing intellectual competence. The scientifi c methods of analysis, synthesis, observation, description and comparison were apllied to study the specifi cs of the development of intellectual competence of future specialists in the fi eld of natural sciences. It has been established that the use of information technologies in the modern educational space allows for self-development and improvement of the level of knowledge, but a number of methodological questions remain as to whether this is suffi cient for the eff ective formation of the intellectual competence of modern students, future specialists in the fi eld of natural sciences. Key words: intellectual competence, competence approach, natural sciences, computer and information training, education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47283
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (51) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ.pdf554.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.