Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47345
Title: Поняття, зміст і структура гуманітарної культури майбутніх учителів іноземної мови
Other Titles: Concept, content and structure of humanitarian culture of future foreign Language teachers
Authors: Пупена, Вікторія
Keywords: гуманітарна культура, структура, іноземна мова, гуманізація, майбутні учителі
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во УжНУ Говерла
Citation: Пупена Вікторія Поняття, зміст і структура гуманітарної культури майбутніх учителів іноземної мови / Вікторія Пупена // Науковий вісник Ужгородського університету : Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош, І. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 2 (51). – С. 113–116. – Бібліогр.: с. 115–116 (10 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Формування гуманітарної культури майбутніх учителів іноземної мови, що виявляється в орієнтації на гуманістичні принципи, прагненні до пізнання, розкритті сутнісного потенціалу та духовному вдосконаленні, є ключовою особистісно розвивальною установкою їхньої іншомовної освіти. Мета статті: об- ґрунтування та структурування гуманітарної культури майбутніх учителів іноземної мови, розкритті сутності її структурних складників. Застосовані методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної літератури з теми дослідження; абстрагування, систематизація, порівняння та зіставлення, теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури щодо вивчення наукового фонду; індуктивно-дедуктивні методи, уза- гальнення для визначення структури гуманітарної культури майбутніх учителів іноземної мови, розкриття сутнісних характеристик досліджуваного педагогічного явища, його закономірностей, функціонування та розвитку. З урахуванням комплексного характеру гуманітарної культури майбутніх учителів іноземної мови, визначаємо її структурні компоненти: аксіологічний (сукупність ціннісних орієнтацій, поглядів, переконань, світобачення, інтересів, професійних устремлінь), когнітивний (лінгвістичні знання та відповідні їм навички, пов’язані з лексичним, фонетичним, граматичним аспектами іноземної мови), інтерсоціальний (сукупність інтегральних, гуманістичних (інтерсоціальних) умінь, інтерсоціальна спрямованість наукового світогляду студентів; рефлексивний (критичність мислення у процесі навчання іноземної мови, рефлексивна культура майбутніх учителів іноземної мови та творча активність і готовність до інноваційної діяльності, самостійна творча позиція, прагнення до творчого самовдосконалення). Ключові слова: гуманітарна культура, структура, іноземна мова, гуманізація, майбутні учителі.
Abstract. The formation of the humanitarian culture of future foreign language teachers, displayed in the orientation to humanistic principles, the desire for knowledge, the disclosure of essential potential and spiritual improvement, is a key personally developing attitude of their foreign language education. The purpose of the article: scientifi c substantiation and structuring of the humanitarian culture of future foreign language teachers, revealing the essence of its structural components. Methods applied: analysis of psychological and pedagogical literature on the research topic; abstraction, systematization, comparison and juxtaposition, theoretical analysis and generalization of data from scientifi c and methodological literature regarding the study of the scientifi c fund; inductive-deductive methods, generalization to determine the structure of the humanitarian culture of future foreign language teachers, revealing the essential characteristics of the studied pedagogical phenomenon, its regularities, functioning and development. Taking into account the complex nature of the humanitarian culture of future foreign language teachers, we defi ne its structural components: axiological (a set of value orientations, views, beliefs, worldview, interests, professional aspirations), cognitive (linguistic knowledge and corresponding skills related to lexical, phonetic, grammatical aspects of a foreign language), intersocial (combination of integral, humanistic (intersocial) skills, intersocial orientation of students' scientifi c outlook); refl ective (critical thinking in the process of learning a foreign language, refl ective culture of future foreign language teachers and creative activity and readiness for innovative activity, independent creative position, striving for creative self-improvement). Prospects for the research: theoretical substantiation of pedagogical conditions for the formation of the humanitarian culture of future foreign language teachers. Key words: humanitarian culture, structure, foreign language, humanization, future teachers.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47345
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (51) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПОНЯТТЯ, ЗМІСТ І СТРУКТУРА ГУМАНІТАРНОЇ.pdf544.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.