Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47443
Title: Вектори розвитку педагогічної майстерності майбутніх викладачів хімії у процесі професійної підготовки
Other Titles: Vectors of development of pedagogical skills of future chemistry teachers In the process of professional training
Authors: Рудченко, Вікторія Андріївна
Keywords: педагогічна майстерність, майбутній викладач хімії, педагогічна творчість, діалогічна взаємодія, гуманістична спрямованість, професійна підготовка
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во УжНУ Говерла
Citation: Рудченко, Вікторія Андріївна Вектори розвитку педагогічної майстерності майбутніх викладачів хімії у процесі професійної підготовки / Вікторія Андріївна Рудченко // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 2 (51). – С. 127–130. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 130 (3 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Мета статті – охарактеризувати особливості розвитку педагогічної майстерності майбутніх викладачів хімії у процесі професійної підготовки. Методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної, до- відкової літератури, інформаційних ресурсів мережі Інтернет з подальшим узагальненням і систематизацією його результатів; порівняння й зіставлення наукових підходів, позицій вітчизняних і зарубіжних науковців за темою дослідження; причинно-наслідковий аналіз – для вивчення еволюції різних поглядів на проблему дослідження. Охарактеризовано професійний портрет сучасного викладача хімії: всебічно освічена, високо- культурна особистість зі стійким сформованим науковим світоглядом, який досконало знає свій предмет, має ґрунтовні знання з педагогіки, психології та методики викладання, застосовує їх у своїй практичній роботі; має здібності до педагогічної роботи, які виявляються у педагогічній творчості, винахідливості при органі- зації освітнього процесу з метою досягнення високих результатів. Наголошено на педагогізації професійної підготовки майбутніх викладачів хімії через ампліфікацію логічно пов’язаних дисциплін навчального плану і насичення їх педагогічним змістом на підставі застосування креативно-рефлексивних методів та форм викла- дання. Педагогічну майстерність майбутнього викладача хімії презентовано як вияв його творчої активності, здатність до організації гуманоцентристського освітнього процесу, розвинених педагогічних здібностей. До- ведено: ідеї гуманістичної педагогіки мають охоплювати всіх без виключення, хто причетний до сучасної освіти. У відповідності до принципів гуманістичної педагогіки відбувається: система побудови взаємоспри- ятливих, доброзичливих, гармонійних людських відносин; створення гуманно орієнтованого розвивального середовища з метою розкриття й розвитку здібностей, обдарувань особистості, для її повноцінного життя; розвиток гуманістичного мислення як надзавдання у повсякденній педагогічній роботі; креативна спрямова- ність освітнього процесу, що ґрунтується на взаємній повазі та емоційному контакті. Ключові слова: педагогічна майстерність, майбутній викладач хімії, педагогічна творчість, діалогічна взаємодія, гуманістична спрямованість, професійна підготовка.
Abstract. The purpose of the article is to characterize the peculiarities of the development of pedagogical skills of future chemistry teachers in the process of professional training. Research methods applied: analysis of psychological and pedagogical literature with further generalization and systematization of its results; comparison of scientifi c approaches, positions of domestic and foreign scientists on the topic of research. The professional portrait is of the following ‒ a highly cultured individual with a stable formed scientifi c outlook, who knows a subject perfectly, has a thorough knowledge of pedagogy, psychology and methodology of teaching, applies them in his practical work; has abilities to pedagogical work, which are manifested in pedagogical creativity, ingenuity in the organization of the education process in order to achieve high results. The article emphasizes the pedagogy of professional training for future chemistry teachers through the amplifi cation of logically related disciplines of curriculum and saturation with pedagogical content on the basis of application of creative and refl ective methods and forms of teaching. The pedagogical skills of the future chemistry teachers: displays of creative activity, the ability to organize humanocentric educational process, developed pedagogical skills. Ideas of humanistic pedagogy should cover everyone, without exception, who is involved in modern education. In accordance with the principles of humanistic pedagogy take place: a system of building mutually favorable, benevolent, harmonious human relations; creating a humanely oriented developmental environment with the goal of disclosure and development of abilities, talents of the individual, for student’s whole life; the development of humanistic thinking as a super task in daily pedagogical work; creative orientation of educational process based on mutual respect and emotional contact. Key words: pedagogical skills, future teacher of chemistry, pedagogical creativity, dialogical interaction, humanistic orientation, professional training.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47443
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (51) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ.pdf544.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.