Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47452
Назва: Тенденціі цифровізаціі професійної підготовки вчителів в Україні. Порівняння досвіду Республіки Польща та Угорщини
Інші назви: Trends of digitalization of teachers training in Ukraine. The comparison of the experience of the Republic of Poland and Hungary
Автори: Стойка, Олеся Ярославівна
Ключові слова: цифровізація, освітній процес, навчання, інформаційно-комунікативні технології, вчитель, digitization, educational process, training, information and communication technologies, teacher
Дата публікації: 2022
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Бібліографічний опис: Стойка О. Я. Тенденціі цифровізаціі професійної підготовки вчителів в Україні. Порівняння досвіду Республіки Польща та Угорщини. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич. 2022. Вип. 57. Т. 2. С. 317–323.
Серія/номер: Актуальні питання гуманітарних наук;
Короткий огляд (реферат): Метою дослідження є розкриття особливостей цифровізації підготовки вчителів в Україні. Для досягнення мети дослідження передбачено виконати такі завдання: 1) висвітлити особливості цифровізації підготовки вчителів у Республіці Польщі та Угорщині; 2) з’ясувати основні аспекти цифровізації підготовки українських вчителів; 3) розглянути основні засади щодо цифровізації підготовки вчителів, передбачені у Концепції циф рової трансформації освіти і науки на період до 2026 року. Методологічною основою дослідження є наукові праці сучасних зарубіжних та українських дослідників, присвячені проблематиці цифровізації професійної під готовки вчителів. Для досягнення мети та вирішення завдань дослідження застосовано такі методи як метод теоретичного аналізу, синтезу, опису, систематизації, порівняння та узагальнення. Виявлено, що цифровізація польської освіти у напрямку підготовки вчителів потребує стратегічного бачення, у якому освітні цілі мають мати вищу роль. Визначено, що пріоритетом цифровізації підготовки вчителів в Угорщині є розробка основи для вимірювання цифрових компетенцій вчителів. З’ясовано, що в основі Концепції цифрової трансформації освіти і науки на період до 2026 року лежить цифровізація підготовки вчителів. Сьогодні сучасна система освіти України перебуває в стані реформування та синхронізації з освітнім процесом у країнах Європейського Союзу, тому актуальним є аналіз педагогічного досвіду та стратегій професійної підготовки та перепідготовки вчи телів в Україні до розвитку цифрової компетентності. У сфері педагогіки розвиток цифрових навичок учнів є необхідним поряд з іншими компетенціями, які входять до професійних компетенцій вчителя. Цифровізація про фесійної підготовки вчителів у ЗВО Республіки Польщі та Угорщини базується на принципах стратегій цифро вого навчання, а також на різних державних документах, у тому числі на документах ЄС про професійну підго товку вчителів із нахилом на формування у них цифрових навичок до навчання в умовах цифровізаційних процесів. Проблема формування високого рівня цифрових компетентностей майбутніх вчителів є складним викликом для сучасної системи освіти України.
The aim of the research is to reveal the features of digitalization of teacher training in Ukraine. In order to achieve the goal of the research, the following tasks are planned: 1) to highlight the features of digitalization of teacher training in the Republic of Poland and Hungary; 2) to find out the main aspects of digitalization of Ukrainian teacher training; 3) to explain the main tasks regarding the digitalization of teacher training provided for in the Concept of digital transformation of education and science for the period until 2026. The methodological basis of the study make the scientific works of modern foreign and Ukrainian researchers devoted to the issue of digitalization of professional training of teachers. To achieve the goal and solve the research tasks such methods as the method of theoretical analysis, synthesis, description, systematization, comparison and generalization are applied. It was found that the digitalization of Polish education in the direction of teacher training requires a strategic vision in which educational goals should have a higher role. It was determined that the priority of the digitalization of teacher training in Hungary is the development of a basis for measuring the digital skills of teachers. Today, the modern education system of Ukraine is in the condition of reformation and synchronization with the educational process in the countries of the European Union, therefore the analysis of pedagogical experience and strategies of professional training and retraining of teachers in Ukraine is relevant to the development of digital skills. The digitalization of professional training of teachers in higher education institutions of Poland and Hungary is based on the principles of digital learning strategies, as well as on various documents, including EU documents on the professional training of teachers with the focus on the formation of digital skills for learning in the conditions of digitalization processes. The problem of forming a high level of digital skills of future teachers is a difficult challenge for the modern education system of Ukraine.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47452
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/57-2-48
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ТЕНДЕНЦІІ ЦИФРОВІЗАЦІЇ.pdf491.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.