Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47908
Title: Правове виховання як соціально значущий напрям змісту сучасного шкільного виховання
Other Titles: Legal education as a socially significant direction of the content of modern school education
Authors: Кухта, Марія Іванівна
Keywords: правове виховання, соціальна значущість правового виховання,, соціальна ситуація розвитку, базова культура особистості, legal education, social importance of legal education, social development situation, basic personality culture
Issue Date: 2019
Publisher: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Citation: Кухта М. І. Правове виховання як соціально значущий напрям змісту сучасного шкільного виховання. Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2019. Випуск 43. С. 31 – 34.
Series/Report no.: Педагогічний альманах;
Abstract: У статті на основі аналізу наукових джерел розкрито соціальну значущість правового виховання як одного з важливих напрямів змісту сучасного шкільного виховання. Його зміст розглядається як основа загальної базової культури особистості, рівень сформованості якої визначає соціальну зрілість і готовність учня до взаємодії як повноправного члена суспільства, тому соціальний контекст правового виховання обґрунтовано крізь призму базової культури особистості та її структурних компонентів: інтелектуальне, фізичне, трудове, моральне, естетичне, патріотичне, екологічне, статеве виховання. Дидактичний аспект правового виховання співвіднесений із соціальною ситуацією розвитку сучасного школяра в умовах становлення демократичних норм і цінностей у процесі українського державотворення. Доведено, що правове виховання сприяє громадянській і політичній соціалізації учнів як майбутніх громадян демократичного суспільства та їхній адаптації в реаліях відкритого інформаційного простору. Виокремлено форми, методи і основні підходи до правового виховання у вітчизняному й зарубіжному педагогічному досвіді, які варто впроваджувати в теорію і практику національної системи освіти та виховання, у тому числі виховну спрямованість діяльності державних інституцій щодо розвитку морально-громадської життєтворчості й морально-правової відповідальності сучасної учнівської молоді. Акцентовано увагу на змістовому наповненні розроблених українськими вченими спеціальних програм з правового виховання як у педагогічному процесі загальноосвітньої школи, так і в позакласній та позашкільній роботі з учнями різного вікового цензу. Сформульовано висновки щодо накопичення досвіду правового виховання як одного з обов’язкових компонентів змісту шкільного виховання, що відповідає за розвиток культури життєвого самоствердження учнівської молоді.
In the article, based on the analysis of scientific sources, the social importance of legal education as one of the important directions of the content of modern school education is revealed. The content of school education is considered as the basis of the general basic personality culture, the level of formation of which determines the social maturity and readiness of the student to interact as a full member of society. Therefore, the social context of legal education is substantiated through the prism of the basic culture of personality and its structural components: intellectual, physical, labor, moral, aesthetic, patriotic, environmental, sexual education. The didactic aspect of legal education is correlated with the social situation of the development of the modern schoolboy in the conditions of formation of democratic norms and values in the process of Ukrainian state formation. It is proved that legal education promotes civic and political socialization of students as future citizens of a democratic society and their adaptation in the realities of open information space. The forms, methods, and basic approaches to legal education in the domestic and foreign pedagogical experience, which should be introduced into the theory and practice of the national system of education and upbringing, including the educational orientation of the activity of state institutions in the development of moral and social creativity, are distinguished. Attention is drawn to the content of special programs of legal education developed by Ukrainian scientists both in the pedagogical process of secondary school and in extracurricular work with students of different age qualifications. The conclusions on accumulating the experience of legal education as one of the obligatory components of the content of school education, which is responsible for the development of a culture of life assertion of student youth, are formulated.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47908
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pedalm_2019_43_5.pdf595.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.