Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48524
Назва: Класифікація обов’язків згідно вчення Самуеля фон Пуфендорфа
Автори: Попович, Терезія Петрівна
Ключові слова: обов'язки, обов'язки людини, види обов'язків людини, Самуель фон Пуфендорф
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Попович Т. Класифікація обов’язків згідно вчення Самуеля фон Пуфендорфа. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: "Право". 2021. Випуск 65. С. 38-42.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена окресленню та розкриттю змісту видової класифікації обов’язків згідно вчення Саму- еля фон Пуфендорфа. Автором наголошується, що мислитель розподіляє обов’язки людини на різноманітні їх види, зокрема виділяє три їх групи: щодо Бога (зовнішнє та внутрішнє поклоніння), щодо себе (стосовно душі й стосовно тіла) та щодо інших людей (не завдавати шкоду іншим, ставитись до іншого як рівного собі, бути корисним для інших, наскільки це можливо). Окрім цього, вчений детально обґрунтовує роль низки інших обов’язків, що випливають з різних статусів (станів) та видів діяльності людини у соціумі і державі (обов’язки подружжя, батьків і дітей, щодо виконання договорів, стосовно власності, обов’язки людини в світлі використання мови та ін.). У статті також звернено увагу на класифікацію філософом обов’язків громадянина. Так, Пуфендорф поділяє їх на дві групи: загальні та спеціальні. Загальними є такі обов’язки, що випливають із загального зобов’язання у підпорядкуванні громадянській (державній) владі, тоді як спеціальні – такі, що походять з окремих завдань і функцій, які суверен може покласти на певних осіб. Автор приходить до висновку, що у цілому вчення Пуфендорфа про обов’язки – це спроба збудувати гармонійне суспільство на основі взаємних зобов’язань між людьми (членами соціуму), а також між гро- мадянами та правителем, враховуючи поєднуваність задоволення індивідуальних та колективних інтересів. Апелюючи до сучасності, значимість цієї концепції полягає у тому, що воно дозволяє посилити акцент саме на обов’язку людини (а не її праві чи свободі), що, за умови його розгалуженого трактування та подальшої реалізації, дозволить збудувати гармонійні взаємовідносини між людьми в рамках державно організованого суспільства.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48524
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри теорії та історії держави і права

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
239891-Текст статті-550597-1-10-20210911.pdf403.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.