Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/49176
Title: Напрями впровадження в ЄС гнучкої інтеграції та її форми – просунутої співпраці.
Authors: Савка, Віталій Янович
Keywords: європейська інтеграція, гнучка інтеграція, просунута співпраця, ЄС, інституалізація просунутої співпраці, шенгенська зона, економічний і валютний союз, Європейський економічний простір, European integration, flexible integration, enhanced cooperation, institutionalization of the enhanced cooperation, Schengen area, economic and monetary union, European Economic Area
Issue Date: 2021
Publisher: Регіональні студії. 2021
Citation: Савка, В. Я. Напрями впровадження в ЄС гнучкої інтеграції та її форми – просунутої співпраці / В. Я. Савка // Регіональні студії / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), Ю. О. Остапець, В. М. Бокоч та ін. – Ужгород : Видавничий дім:Гельветика. – 2021. – Вип. 25. – С. 33–37. – Бібліогр.: с. 37 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/25/8.pdf
Abstract: У статті проаналізовано практику застосування гнучкої інтеграції та її окремої форми – просунутої співпраці, в різних сферах діяльності ЄС. Зазначено про принципову відмінність між поняттями «гнучка інтеграція» і «просунута співпраця». Перше включає усе різноманіття винятків із загальних правил поступального і однорідного розвитку ЄС. Друге поняття припускає поглиблення інтеграції в окремих сферах шляхом співпраці деяких країн – членів ЄС і має жорстко обмежені параметри і умови застосування, зафіксовані в установчих договорах ЄС. Гнучка інтеграція у формі системи різних винятків застосовувалася і продовжує застосовуватися в різних сферах розвитку ЄС. Прикладами можуть служити усі винятки, котрі надавалися Великій Британії, Данії, Ірландії, Швеції, усі транзитні періоди для нових країн, що мають тимчасовий характер. Іншим варіантом використання гнучкої інтеграції є проєкти за участю не усіх держав-членів або з участю третіх країн – ЕВС, шенгенська зона, Європейський економічний простір, різні види взаємодії в сфері СЗППБ / ЄПБО. Відносно просунутої співпраці, механізм якої чітко прописаний у засадничих договорах ЄС, ситуація принципово інша. Сфери її застосування серйозно обмежені. Просунута співпраця не застосовується в сферах виняткової компетенції Співтовариства, в які входять митний союз, грошово-кредитна політика держав – членів зони євро, загальна торгова політика, правила конкуренції, необхідні для функціонування внутрішнього ринку, захист біологічних ресурсів у рамках спільної риболовецької політики. Просунута співпраця не може торкатися європейського громадянства і не повинна сприяти дискримінації між національностями держав-членів. Просунута співпраця може застосовуватися в сферах змішаної компетенції Співтовариства і держав-членів, перелік яких досить великий. Загалом коло можливого застосування просунутої співпраці досить широке. Проте досі дуже популярною є ідея про те, що просунута співпраця повинна застосовуватися насамперед або в нових сферах співпраці, або в нових напрямах старих сфер.
The article analyzes the practice of applying flexible integration and its separate form – enhanced cooperation in various areas of EU activity. The fundamental difference between the concepts of “flexible integration” and “enhanced cooperation” is noted. The first includes all the various exceptions to the general rules of progressive and homogeneous EU development. The second concept implies the deepening of integration in certain areas through the cooperation of some EU member states and has severely limited parameters and conditions of application, enshrined in the founding treaties of the EU. Flexible integration in the form of a system of different exceptions has been and continues to be used in various areas of EU development. Examples are all the exemptions granted to the United Kingdom, Denmark, Ireland, Sweden, and all transit periods for new countries that are temporary. Another option for the use of flexible integration is projects with the participation of not all Member States or with the participation of third countries – EMU, Schengen area, European Economic Area, various types of cooperation in the field of CFSP / ESDP. Enhanced cooperation shall not apply in the areas of exclusive Community competence, which include the customs union, the monetary policy of the euro area Member States, the common trade policy, the competition rules necessary for the functioning of the internal market and the protection of biological resources under the Common Fisheries Policy. Enhanced cooperation may not affect European citizenship and must not contribute to discrimination between the nationalities of the Member States. Enhanced cooperation can be applied in areas of mixed competence of the Community and the Member States, the list of which is quite large. In general, the range of possible applications of enhanced cooperation is quite diverse. However, the idea that enhanced cooperation should be applied primarily in new areas of cooperation is still very popular.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/49176
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри міжнародної політики
Регіональні студії №25 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Савка5.pdf331.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.