Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/49381
Title: Транскордонне співробітництво як сучасна правова категорія
Other Titles: Cross-border cooperation as a modern legal category
Authors: Дербак, Володимир Іванович
Keywords: місцеве самоврядування, транскордонне співробітництво, міжнародне міжмуніципальне співробітництво, об’єднання єврорегіонального співробітництва, європейське об’єднання територіального співробітництва, local self-government, cross-border cooperation, international inter-municipal cooperation, association of Euroregional cooperation, European association of territorial cooperation
Issue Date: 2022
Citation: Дербак В. І. Транскордонне співробітництво як сучасна правова категорія. Аналітично-порівняльне правознавство: електронне наукове фахове видання. 2022. Вип. 2. С. 322–326.
Series/Report no.: Аналітично-порівняльне правознавство;
Abstract: Встановлено, моніторинг значної кількості актів, які регламентують транскордонне співробітництво свідчить про доцільність систематизації даних про проекти транскордонного співробітництва в розрізі областей України, визначення способів подолання проблеми низької інформованості населення щодо можливостей транскордонного співробітництва в розрізі галузей, в тому числі потреб в такій діяльності населення сусідньої держави, що є наслідком низького рівня взаємодії спеціалізованих інституцій; узагальнення видів ініціатив населення щодо започаткування транскордонної співпраці та розробки на законодавчому рівні інституційних методів стимулювання таких місцевих ініціатив тощо. До основних відмінностей законодавчого регулювання транскордонного співробітництва від інших видів міжнародної діяльності (міжрегіональної та прикордонної), віднесено наступні: транскордонне співробітництво має чітку регламентацію на законодавчому рівні, оскільки в Україні для регулювання транскордонного співробітництва на відміну від прикордонного та міжрегіонального, прийнято спеціальний законодавчий акт; результатом транскордонного на відміну від прикордонного співробітництва є створення спільних інституцій, а в прикордонному чи міжрегіональному наявність таких інституцій не є обов’язковою. Визначено конституційний зміст транскордонного співробітництва, яким є комплекс певних можливостей його суб’єктів та учасників, зокрема: а) участь у створенні транскордонних об’єднань та органів транскордонного співробітництва, зокрема об’єднань єврорегіонального співробітництва, європейських об’єднань територіального співробітництва; б) правомочність щодо укладання угод про транскордонне співробітництво в окремих сферах; в) правомочність брати участь в розробленні та реалізації спільних ініціатив, заходів, проектів, програм та стратегій в окремих сферах, що передбачає координацію співробітництва та акумулювання на визначений період ресурсів з метою спільного здійснення відповідних заходів; г) правомочність встановлювати та розвивати взаємовигідні контакти; д) правомочність обирати інші форми транскордонного співробітництва, не заборонені законодавством.
It is established that the monitoring of a signif icant number of acts regulating cross-border cooperation shows the expediency of systematizing data on cross-border cooperation projects by regions of Ukraine, identifying ways to overcome low aware ness of opportunities for cross-border cooperation by industry, including the needs of such neighbours, which is a consequence of the low level of inter action of specialized institutions; generalization of types of initiatives of the population on the begin ning of cross-border cooperation and development at the legislative level of institutional methods of stimulation of such local initiatives, etc. The main differences between the legisla tive regulation of cross-border cooperation from other international activities (interregional and cross-border) are the following: cross-border coop eration has clear regulations at the legislative lev el, as in Ukraine to regulate cross-border coopera tion in contrast to cross-border and interregional, adopted a special act; Cross-border cooperation, in contrast to cross-border cooperation, results in the creation of joint institutions, and in cross-border or interregional the presence of such institutions is not mandatory. The constitutional content of cross-border coop eration is defined, which is a set of certain capabil ities of its subjects and participants, in particular: a) participation in the creation of cross-border as sociations and bodies of cross-border cooperation, including Euroregional cooperation associations, Eu ropean territorial cooperation associations; b) the power to conclude agreements on cross-border co operation in certain areas; c) the right to participate in the development and implementation of joint in itiatives, activities, projects, programs and strate gies in certain areas, which involves the coordina tion of cooperation and accumulation for a certain period of resources for the joint implementation of relevant activities; d) the right to establish and de velop mutually beneficial contacts; e) the right to choose other forms of cross-border cooperation, not prohibited by law.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/49381
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2 2022
Наукові публікації кафедри міжнародного права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
261913.pdf214.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.