Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/49561
Title: Аналіз фізичної активності школярів Закарпатської області в умовах дистанційного навчання
Other Titles: Analysis of the physical activity of schoolchildren of Transcarpathian region in terms of distance learning
Authors: Рогач, Іван Михайлович
Палко, Аліса Іванівна
Фегер, Ольга Василівна
Віраг, Мар'яна Василівна
Keywords: фізична активність, дистанційне навчання, стан здоров’я, Physical activity, distance learning, health status
Issue Date: 2021
Publisher: ПП "Ліра"
Citation: Аналіз фізичної активності школярів Закарпатської області в умовах дистанційного навчання / І. М. Рогач, А. І. Палко, О. В. Фегер, М. В. Віраг // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Медицина / ред. кол.: С.С. Філіп, К.Є. Румянцев, Р.М. Сливка та ін. – Ужгород : ПП "Ліра", 2021. – Вип. 1 (63). – С. 65–68. – Бібліогр.: с. 68 (8 назв). – Рез. укр., англ.
Abstract: Результати досліджень та їх обговорення. У 2018 році, під час очної форми навчання, нами були проведені дослідження фізичної активності дітей середнього та старшого шкільного віку. Результати опитування показали, що 76,0% респондентів ведуть малорухливий спосіб життя і тільки 26,0% дотримуються оптимальних величин рухової активності – 3,5–4,8 години на добу. Виявлено, що менше 2 годин свого вільного часу перед комп’ютером проводять 38,0% школярів, а 19,0% – більше двох годин. У спортивних секціях займаються тільки 20,0% опитаних, в основному діти середнього шкільного віку, причому 33,0% щодня роблять прогулянки на свіжому повітрі, нерегулярно – 11,0%, взагалі не виконують фізичні вправи – 56,0% опитаних [1]. Однак з березня 2020 року, перебуваючи в умовах карантину, школи перейшли в основному на дистанційну або змішану форму навчання, тож у дітей суттєво змінився звичайний спосіб життя – зменшилась рухова активність, оскільки спортивні секції не працюють, можливість перебувати на свіжому повітрі обмежена. Нами було встановлено, що в умовах дистанційного навчання в залежності від розкладу та об’єму заданого до-машнього завдання більшість учнів проводить 2-4 години (47,5%), та більше 6 годин – 16,8%. Під час або після дистанційних уроків 66,3% учнів відчувають втому, 44,6% – біль у спині, 13,9% – біль у кистях, 50,5% – біль в очах. При дистанційному навчанні більшість дітей відчуває зниження уваги (58,4%), зниження концентрації (49,5%). У 50,5% з’являється сонливість, а у 41,6% – дратівливість. У 34,7% достатньо вільного часу залишається на відпочинок, при цьому 67,3% опитаних проводять його активним відпочинком. Рухова активність під час карантину змінилась у 72,2% дітей, причому у більшості зменшилась (45,5%). За суб’єктивними відчуттями свого здоров’я вважають міцним 34,7%. Під час карантину на простудні захворю-вання хворіли 55,4% та 32,7% опитаних звертались за медичною допомогою. Висновки. На основі проведених досліджень можна констатувати, що дистанційне навчання та умови карантину негативно вплинули на рівень фізичної активності та спосіб життя школярів.
Research results and their discussion. In 2018, during the full-time form of education, we researched the physical activity of children of middle and high school age. The results of the survey showed that 76.0% of respondents lead a sedentary lifestyle and only 26.0% adhere to the optimal values of physical activity – 3.5-4.8 hours per day. It was found that 38.0% of schoolchildren spend less than 2 hours of their free time in front of a computer, and 19.0% – more than two hours. Only 20.0% of respondents are engaged in sports sections, mostly middle-aged children, with 33.0% taking daily walks in the fresh air, irregularly – 11.0%, not exercising at all – 56.0% of respondents. [1]. However, since March 2020, while in quarantine, schools have switched mainly to distance or blended learning, so chil-dren’s normal lifestyle has changed significantly – reduced physical activity, as sports sections do not work, the opportunity to be outdoors is limited. We found that in the conditions of distance learning, depending on the schedule and the amount of homework, most students spend 2-4 hours (47.5%), and more than 6 hours – 16.8%. During or after distance lessons, 66.3% of students experience fatigue, 44.6% back pain, 13.9% hand pain, and 50.5% eye pain. In distance learning, most children experience de-creased attention (58.4%), decreased concentration (49.5%). Drowsiness occurs in 50.5% and irritability in 41.6%. 34.7% have enough free time to rest, while 67.3% of respondents spend it on active recreation. Motor activity during quarantine changed in 72.2% of children, and in the majority, it decreased (45.5%). According to subjective feelings, 34.7% consider their health strong. During quarantine, 55.4% of patients fell ill with colds and 32.7% of respondents sought medical help. Conclusions. Based on the research, it can be stated that distance learning and quarantine conditions have negatively affected the level of physical activity and lifestyle of schoolchildren.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/49561
ISSN: 2415-8127
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Медицина. Випуск 1 (63) – 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Аналіз фізичної активності школярів.pdf487.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.