Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50979
Title: Аналіз процесів формування симуляцій з використанням графічного процесора
Other Titles: Mathematical and Software Formation Process of Simulations on a Graphical Processing Unit
Authors: Калинич, Юлія
Білак, Юрій Юрійович
Небесний, Р.
Федорка, Павло Павлович
Keywords: симуляція, Unity, C#, HLSL, шейдер, комп’ют шейдер, реакційно дифузійна модель Грея-Скотта, зграї, птахоподібні об’єкти, simulation, Unity, C#, HLSL, shader, compute shader, Gray-Scott reaction diffusion model, flocks, bird-like objects
Issue Date: 2022
Citation: Білак Ю. Ю. Аналіз процесів формування симуляцій з використанням графічного процесора / Ю. Калинич, Ю. Білак, Р. Небесний, П. Федорка // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформаційні системи та мережі. – 2022. – Вип. 11. – С. 110–126.
Series/Report no.: Journal of Lviv Polytechnic National University "Information Systems and Networks";
Abstract: Досліджено цінність процесів симуляцій для дослідницької діяльності та визначено основні причини доцільності проведення експериментів у віртуальному просторі. За допомогою рушія гри Unity розроблено процеси симуляції в двовимірному та тривимірному просторах. Використано технології симуляції в двовимірному просторі із застосуванням реакційно-дифузійної моделі Грея – Скотта. Розглянута модель передбачає дослідження системи, в якій відбувається реакція дифузії двох речовин. Побудований на основі цієї моделі програмний продукт дає змогу моделювати візерунок дифузії у режимі реального часу або пришвидшити плин часу в процесах симуляції. Програмний продукт дає змогу конфігурувати основні параметри реакції, що уможливить побудову симуляції процесів у будь-яких необхідних речовинах чи системах. Результат візуалізації процесів симуляції можна переглядати в кількох режимах, що дає змогу оцінити різні аспекти досліджуваної реакції в будь-який момент часу, переглядати концентрацію речовин, досліджувати зміни показників концентрації речовини на одиницю часу в кожній точці площини реакції. Під час створення візуалізації процесів симуляції за допомогою реакційно-дифузійної моделі Грея – Скотта було досліджено можливість застосування до них методу оптимізації за допомогою обчислень з виконанням графічного ядра. Дослідження показало доцільність розпаралелювання обчислень задля виконання їх на багатьох потоках графічного адаптера. Кожному пікселю вхідного зображення, на якому подано початковий візерунок нанесення речовин на площину, відведено окремий потік, що сприяє виконанню обчислень показників концентрації, та проаналізовано їх зміни в матеріальній точці площини реакції. Доведено, що кількість запущених обчислювальних потоків повинна дорівнювати кількості пікселів зображення. Тож реалізована модель візуалізації дифузійних процесів сприяє кращому розумінню і глибшому дослідженню хімічних реакцій синтезу кровотворення, ферментації та бродіння тощо. Процеси симуляції в тривимірному просторі розглянуто на прикладі поведінки зграї однотипних об’єктів. Комп’ютерно реалізовано процеси уникання зіткнень особин зграї між собою, підтримки спільного напрямку руху, обминання перешкод на шляху. Модуль моніторингу дій зграї управляє не лише поведінкою всього гурту, а й кожної окремої особини. Тож змодельована поведінка зграї відображає її реальні дії у природних умовах. Запропонований підхід до візуалізації процесів симуляції апробовано щодо можливості їх оптимізації за допомогою обчислень на графічному ядрі. Поведінка кожної особини зграї управляється окремим незалежним модулем прийняття рішень і потребує взаємодії з усіма іншими елементами зграї та визначення її впливу на рішення щодо вибору траєкторії руху досліджуваним елементом зграї. Для кожної особини зграї графічне ядро виділяє окремий потік для визначення рішення щодо подальшого руху.
The paper investigates the value of simulations for research activities and identifies the main reasons for the feasibility of conducting experiments in the virtual space. The work includes two-dimensional and three-dimensional simulations built using Unity Engine. The technology of simulation in two-dimensional space was used for the simulation of Gray – Scott’s reaction-diffusion model. The considered model involves the exploration of the system in which the diffusion reaction of two substances takes place. The resulting software based on this model allows simulating the diffusion pattern in real time or speed up the flow of time in the simulation. The software product allows configuring the basic parameters of the reaction, which gives an opportunity to build simulations of any given substances or systems. It displays the result of the simulation in several modes, which allows user to evaluate different aspects of the studied reaction at any time, e.g. view the concentration of substances, the value of the change in concentration per time unit at each point in the reaction plane. For the implementation of a simulation of Gray – Scott’s reaction-diffusion model, the possibility to apply the optimization method to it by transferring calculations to the graphics core was investigated. Research has shown numerous advantages of the parallelization of calculations by the means of performing them on many threads of the graphics adapter. During the parallelization process for each pixel of the input image, which shows the initial substances application pattern on the plane, a separate stream is allocated, which calculates the values of concentration and changes in concentration at the material point of the reaction plane. From the stated above it can be concluded that the number of running computing streams is equal to the number of pixels in the image. Therefore the simulated visualization of diffusion helps to better understand real world processes, such as chemical reactions in the synthesis of hematopoiesis, fermentation. The perspectives of simulation in three-dimensional space were analyzed at the basis of the behavior of living flocks of the same type. A host of simple processes, such as avoiding collisions of elements with each other inside their groups, maintaining a common direction of movement, and bypassing obstacles along the way were implemented. The resulting flock behavior is not governed by one module of behavior of the whole flock, but is formed by the behavior of each individual entity within the flock. Therefore, the behavior of the simulated flock reflects the real behavior of flocks in nature. The described simulation was also investigated for the possibility of optimizing processes using calculations on the graphics core. Each element of the flock has a separate independent module that requires the awareness of all other entities in the flock to determine the impact on its own decisions about the movement and orientation Therefore, the graphical core allocates a separate stream for each flock entity.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50979
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри програмного забезпечення систем

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
220364ismverstka1-112-128.pdf807.18 kBAdobe PDFView/Open
220364ismverstka1-1.pdf24.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.