Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51105
Title: Психологічні особливості ставлення студентів до міжнародної академічної мобільності
Other Titles: Psychological peculiarities of the attitude to international academic mobility of students with different socio-cultural adaptation
Authors: Ісаєвич, Світлана Іванівна
Keywords: ставлення, академічна мобільність, ставлення до міжнародної академічної мобільності, особистість студента, attitude, sociocultural adaptation, academic mobility, attitude to international academic mobility, student’s personality
Issue Date: 2022
Publisher: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Citation: Ісаєвич С. І. Психологічні особливості ставлення студентів до міжнародної академічної мобільності / С. І. Ісаєвич // Проблеми гуманітарних наук. Серія: Психологія = Problems of Humanities. Psychology Series : зб. наук. пр. ДДПУ / Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. – Дрогобич, 2022. — №50. — С. 38-43
Series/Report no.: Психологія;
Abstract: У статті викладено результати емпіричного дослідження, що висвітлюють психологічні особливості ставлення студентів до міжнародної академічної мобільності. Подано розуміння цього ставлення у сукупності когнітивного, емоційного, мотиваційного і поведінкового компонентів. Академічна мобільність студентів розглядається як складний процес їхнього особистісного та професійного розвитку. Ставлення до міжнародної академічної мобільності розуміється у сукупності таких компонентів: когнітивного (знання сутності, структури, чинників та основних тенденцій міжнародної академічної мобільності; розуміння її ролі як у контексті єдиного європейського освітнього простору, так і професійного (розвиток майбутніх спеціалістів), емоційного (почуття та емоції, пов’язані з виїздом за межі країни з метою навчання в іншому навчальному закладі на певний період), мотиваційного (формування мотивації до планування та участі в програмах міжнародної академічної мобільності) та поведінкового (відповідність дій і вчинків студентів вимогам програм міжнародної академічної мобільності). Установлено, що у ставленні до міжнародної академічної мобільності студентів існують як схожі, так і відмінні ознаки, які виявляються в когнітивному, емоційному, мотиваційному і поведінковому компонентах. Доведено, що студенти з інтерактивним, адаптивним та конформним типами соціокультурної адаптації мають вищий рівень розвитку компонентів ставлення, ніж студенти з ностальгічним, депресивним та відчуженим типами цієї адаптації. У ставленні до міжнародної академічної мобільності студенти з інтерактивним типом соціокультурної адаптації мають найвищі за інші типи показники, а з відчуженим – найнижчі.
The article presents the results of an empirical study that enlighten the psychological peculiarities of the attitude to international academic mobility of students with different socio-cultural adaptation. Academic mobility of students is seen as a complex process of their personal and professional development. The attitude to international academic mobility is understood in the aggregate of the following components: cognitive (knowledge of the essence, structure, factors and main tendencies of international academic mobility; understanding of its role both in the context of a united European educational space and professional development of future specialists), emotional (feelings and emotions, connected with leaving the country for the purpose of studying at another educational institution for a certain period of time), motivational (the formation of motivation to plan and participate in the international academic mobility programs) and behavioral (accordance of students’ actions and deeds with the requirements of international academic mobility programs). It has been established that in the attitude to the international academic mobility of students with different socio-cultural adaptation there are similar and distinctive features, that are manifested in with interactive, adaptive and conformal types of socio-cultural adaptation have a higher level of attitude components development than students with nostalgic, depressive and estranged types of this adaptation. Moreover, students with the interactive type of socio-cultural adaptation have the highest rates in the attitude to international academic mobility, and students with the estranged type have the lowest.
Description: DOI https://doi.org/10.32782/2312-8437.50.2022-5
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51105
ISSN: 2312-8437
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
441-Текст статті-811-1-10-20230425.pdf322.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.