Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51401
Title: Професійна компетентність майбутніх психологів щодо профілактичної роботи з дітьми, що мають невротичні ознаки
Other Titles: Professional competence of future psychologists in preventive work with children with neurotic symptoms
Authors: Ісаєвич, Світлана Іванівна
Keywords: професійна компетентність, психопрофілактика, дитячі неврози, міждисциплінарний підхід, когнітивний компонент готовності, professional competence, psychoprophylaxis, child neuroses, interdisciplinary approach, cognitive component of readiness
Issue Date: 2020
Citation: Ісаєвич С. І. Професійна компетентність майбутніх психологів щодо профілактичної роботи з дітьми, що мають невротичні ознаки / С. І. Ісаєвич // Проблеми гуманітарних наук. Серія: Психологія = Problems of Humanities. Psychology Series : зб. наук. пр. ДДПУ / Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. – Дрогобич, 2020. – № 47. – С. 67-78
Abstract: У статті здійснено спробу теоретичного аналізу проблеми професійної компетентності майбутніх психологів щодо профілактичної роботи з дітьми, що мають невротичні ознаки. Завдяки визначенням різних наукових підходів, виявлено психоло-гічні особливості та специфіку зазначеного явища. Компетент-ність майбутніх фахівців щодо профілактичної діяльності – ка-тегорія поліфункціональна, має кількарівневу структуру (фахові знання й уміння, ціннісні орієнтації, ставлення до професійної діяльності (мотивація) і здатність її удосконалювати, резуль-тативність праці тощо), характеризує особистість як суб᾿єкта певного виду діяльності й забезпечує досягнення успіху. Запропоновано комплексний підхід до проблеми змісту про-фесійної підготовки психологів щодо профілактики труднощів особистісного формування молодших школярів з невротичними ознаками. Припущено, що формування професійної компетентності майбутніх психологів в інноваційних умовах вищої професійної освіти буде успішним, якщо застосувати міждисциплінарний підхід до означеної проблеми. Для цього слід залучити прогресивні дослідження психології, медицини, пропедевтики, педагогіки, соціології тощо. Нами представлено результати емпіричного дос-лідження когнітивного компонента готовності студентів-пси-хологів до профілактичної діяльності та визначено рівні готовності майбутніх психологів щодо профілактичної роботи – репродук-тивний (низький), репродуктивно-продуктивний (нижче серед-нього), продуктивний (вище середнього) та творчий (високий). Визначено найважливіші умови щодо підготовки майбутніх психологів до профілактичної роботи з дітьми, що мають нев-ротичні ознаки. Виділено певні чинники формування професійної компетентності майбутніх психологів щодо профілактичної діяльності.
The article deals with theoretical analysis of the problem of professional competence of future psychologists in preventive work with children with neurotic symptoms. The specifics and psycholo-gical features of this phenomenon are revealed due to the definition of different scientific approaches. Competence of future specialists in preventive activities is a multifunctional category that has a multilevel structure (professional knowledge and skills, values, attitudes to pro-fessional activities (motivation) and the ability to improve it, produc-tivity, etc.), characterizes the individual as a subject of a particular activity and provides achieving success. The complex approach to a problem of the maintenance of pro-fessional training of psychologists concerning prevention of difficulties of personal formation of younger students with neurotic symptoms is offered. It is assumed that the formation of professional competence of future psychologists in the innovative conditions of higher profe-ssional education will be successful if an interdisciplinary approach to this problem is applied. For this purpose it is necessary to involve progressive researches of psychology, medicine, propaedeutics, peda-gogics, sociology, etc. We present the results of an empirical study of the cognitive component of readiness of students-psychologists for preventive activities and determine the levels of readiness of future psychologists for preventive work ‒ reproductive (low), reproductive-productive (below average), productive (above average) and creative (high). The most important conditions for the preparation of future psychologists for preventive work with children with neurotic symptoms have been identified. Certain factors of formation of professional com-petence of future psychologists concerning preventive activity are highlighted.
Description: DOI: https://doi.org/10.24919/2312-8437.49.2021
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51401
ISSN: 2312-8437
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Професійна компетентність.pdf585.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.