Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51597
Title: Спрощена система оподаткування в Україні в умовах цифрової трансформації
Other Titles: Simplified taxation system in ukraine in the conditions of digital trans-formation
Authors: Солдатенко, О.
Брунько, В.
Keywords: єдиний податок, податок на трансакцію, податок на рух грошей, податкова реформа, податкова амністія, single tax, transaction tax, money movement tax, tax reform, tax amnesty
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Солдатенко О. Спрощена система оподаткування в Україні в умовах цифрової трансформації/ О. Солдатенко, В. Брунько // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика", 2022. –Т. 2. Вип. 72. – С. 94-99. – Бібліогр.: с. 99 (5 назв).
Series/Report no.: Право;
Abstract: В умовах економічної кризи, яка виникла під час дії в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. No 64/2022, актуальною є потреба у переформатуванні нинішньої вітчизняної системи оподаткування, спрямованому на максимальне спрощення та мінімізацію адміністративних процедур, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, контролем за дотриманням податкового законодавства, а також на оптимізацію державних видатків на вказані цілі через запровадженні на всій території України для всіх юридичних і фізичних суб’єктів реальної спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. Авторами статті поставлено за мету, спираючись на ідеї простої, зрозумілої та ефективної в адмініструванні спрощеної системи оподаткування, запропонувати подальші напрями правового урегулювання покрокових дій держави при переході до цифрової вітчизняної системи оподаткування в умовах реалізації реальної податкової реформи. З огляду на несуттєву частку єдиного податку у доходах зведеного бюджету України (близько 1,7−3 %%) відсутня потреба у посиленні податкового навантаження на його платників, яке спостерігається протягом останніх років у зв’язку з прийняттям численних законодавчих актів, спрямованих на посилення регулюючих механізмів оподаткування суб’єктів, які обрали спрощену систему. У статті запропоновано конкретні напрями правового урегулювання процесів, спрямованих на легалізацію доходів через податкову амністію, поступову відмову від обігу готівки і перехід виключно на безготівкові електронні трансакції, заборону бартерних операцій − для запровадження в умовах цифрової трансформації на території всієї країни для всіх як громадян, так і суб’єктів підприємницької діяльності спрощеної системи оподаткування у вигляді податку на трансакцію. За наведеними у статті даними, оподаткування трансакцій за ставкою 1,6 % дозволило б забезпечити запланований на 2022 рік річний обсяг бюджетних надходжень при мінімізації адміністративних процедур і видатків на них. Ухвалення закону про податок на трансакції з одночасним скасуванням низки законодавчих і нормативно-правових актів щодо оподаткування – важливий крок для реалізації реальної податкової реформи.
In the conditions of the economic crisis that arose during the martial law in Ukraine, introduced by the Decree of the President of Ukraine dated February 24, 2022 No 64/2022, there is an urgent need to reformat the current domestic taxation system, aimed at the maximum simplification and minimization of administrative procedures, related to the calculation and payment of taxes, control over compliance with tax legislation, as well as the optimization of state expenditures for the specified purposes through the introduction of a real simplified system of taxation, accounting and reporting throughout the territory of Ukraine for all legal and physical entities.The authors of the article set a goal, based on the idea of a simple, understandable and effective in administration of a simplified taxation system, to propose further directions for the legal regulation of step-by-step actions of the state during the transition to a digital domestic taxation system in the conditions of the implementation of a real tax reform.Given the insignificant share of the single tax in the revenues of the consolidated budget of Ukraine (about 1.7-3%) there is no need to increase the tax burden on its payers, which has been observed in recent years in connection with the adoption of numerous legislative acts aimed at strengthening regulatory mechanisms of taxation of entities that have chosen a simplified system.The article proposes specific directions for the legal regulation of processes aimed at the legalization of income through tax amnesty, the gradual rejection of the circulation of cash and the transition exclusively to cashless electronic transactions, the prohibition of barter transactions – for implementation in the conditions of digital transformation throughout the country for everyone, both citizens and business entities of the simplified taxation system in the form of a transaction tax. According to the data presented in the article, the taxation of transactions at the rate of 1.6% would allow to ensure the annual volume of budget revenues planned for 2022 while minimizing administrative procedures and expenses for them. The adoption of the law on the transaction tax with the simultaneous repeal of a number of legislative and regulatory acts on taxation is an important step for the implementation of real tax reform.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51597
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Право. Випуск 72. Том 2. - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
267393-Текст статті-616977-1-10-20221119.pdf641.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.