Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51779
Назва: Особливості правового регулювання адміністративно-правового статусу суб’єктів взаємодії держави та громадськості
Інші назви: Peculiarities of legal regulation of the administrative-legal status of subjects of interaction between the state and the public
Автори: Миколаєць, А. П.
Ключові слова: держава, громадськість, взаємодія, адміністративно-правові норми, адміністративно-правові відносини, відповідальність, компетенція, права, обов’язки, гарантії, state, public, interaction, administrative and legal norms, administrative and legal relations, responsibility, competence, rights, obligations, guarantees
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Миколаєць А. П. Особливості правового регулювання адміністративно-правового статусу суб’єктів взаємодії держави та громадськості/ А. П. Миколаєць // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика", 2023. –Т. 3. Вип. 75. – С. 66-71. – Бібліогр.: с. 71 (9 назв)
Серія/номер: Право;
Короткий огляд (реферат): У статті запропоновано спеціальний аналіз особливостей адміністративно-правового регулювання адміністративно-правового статусу суб’єктів взаємодії держави та громадськості у сучасній Україні. Висвітлення зазначеного питання здійснене з огляду на наступні елементи адміністративно-правового статусу наведених суб’єктів: 1) ідентифікація суб’єктів взаємодії; 2) принципи правового статусу суб’єктів взаємодії є тими основоположними, відправними ідеями, концептом, які визначають побудову усього адміністративно-правового статусу досліджуваних суб’єктів та їхньої подальшої діяльності у сфері взаємодії. До таких принципів віднесено: демократизм, верховенство права, рівноправність, добровільність, прозорість, публічність, ініціативність у здійсненні взаємодії; 3) компетенційно-правомочний елемент. Акцентовано увагу, що компетенція органів державної влади, інших представників держави у сфері взаємодії з громадськістю на сьогодні, як і усі інші аспекти адміністративно-правового статусу наведених суб’єктів, не є належним чином визначеною. Окремі норми щодо повноважень державних органів щодо взаємодії з громадськістю хаотично передбачені у різних нормативно-правових актах; 4) відповідальність суб’єктів взаємодії. Автором зроблено висновок, що у законодавстві бракує системного підходу до регулювання відповідальності у сфері взаємодії держави та громадськості, закріплення особливостей складу відповідних порушень та встановлення адекватної таким порушенням видів відповідальності, визначення специфіки суб’єктів такої відповідальності; 5) гарантійний елемент, під яким запропоновано розуміти сукупність визначених у законодавстві спеціальних правових, політичних, економічних, соціальних та інших засобів забезпечення стабільної та ефективної взаємодії між державою та громадськістю, дотримання загальновизнаних стандартів такої взаємодії у громадянському суспільстві та демократичній державі, а також охорони прав та інтересів кожної із сторін. Відзначено, що в цілому характеризуючи специфіку нормативно-правового регулювання змісту адміністративно-правового статусу суб’єктів взаємодії держави та громадськості, слід відзначити недостатнє його наповнення саме спеціальними адміністративно-правовими нормами, які визначають безпосередньо особливості статусу кожного суб’єкта як учасника взаємодії, особливості прав та обов’язків, завдань, відповідальності, принципів адміністративно-правового статусу у окресленій сфері. У структурі такого адміністративно-правового статусу надто мало норм, які специфікують місце та роль відповідних суб’єктів у ході здійснення взаємодії держави та громадськості.
The article offers a special analysis of the features of the administrative-legal regulation of the administrative-legal status of subjects of interaction between the state and the public in modern Ukraine. The coverage of the mentioned issue was carried out taking into account the following elements of the administrative and legal status of the listed subjects: 1) identification of the subjects of interaction; 2) the principles of the legal status of subjects of interaction are those fundamental, starting ideas, concepts that determine the construction of the entire administrative and legal status of the studied subjects and their further activities in the sphere of interaction. These principles include: democracy, rule of law, equality, voluntariness, transparency, publicity, initiative in interaction; 3) competence-authorizing element. Attention was drawn to the fact that the competence of state authorities and other representatives of the state in the field of interaction with the public today, as well as all other aspects of the administrative and legal status of the above entities, is not properly defined. Separate norms regarding the powers of state bodies to interact with the public are chaotically provided for in various normative legal acts; 4) responsibility of the subjects of interaction. The author concluded that the legislation lacks a systematic approach to the regulation of responsibility in the sphere of interaction between the state and the public, fixing the specifics of the composition of relevant violations and establishing the types of responsibility adequate to such violations, determining the specifics of the subjects of such responsibility; 5) a guarantee element, which is proposed to be understood as a set of special legal, political, economic, social and other means defined in legislation to ensure stable and effective interaction between the state and the public, compliance with generally recognized standards of such interaction in civil society and a democratic state, as well as protection of rights and interests of each of the parties.It was noted that, in general, characterizing the specifics of the normative-legal regulation of the content of the administrative-legal status of subjects of interaction between the state and the public, it should be noted that it is insufficiently filled with special administrative-legal norms that directly determine the peculiarities of the status of each subject as a participant in the interaction, the peculiarities rights and duties, tasks, responsibilities, principles of administrative and legal status in the defined area. In the structure of such an administrative-legal status, there are too few norms that specify the place and role of relevant subjects in the course of interaction between the state and the public.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51779
ISSN: 2307-3322
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ. Серія: Право. Випуск 75. Том 3. - 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
276649-Текст статті-637628-1-10-20230404.pdf359.65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.