Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52454
Title: Оптимізація капітанського безпекового менеджменту
Other Titles: Optimization of captain’s safety management
Authors: Балобанов, О. О.
Федчун, Н. О.
Keywords: безпека судноплавства, управління безпекою, аварійність, «людський» фактор, психофізіологічні стани, метод формальної оцінки безпеки, загрози, оцінка ризиків, управлінські рішення, maritime safety, safety management, accidents, human factor, psychophysiological states, formal safety assessment method, threats, risk assessment, managerial decisions
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Балобанов О. О. Оптимізація капітанського безпекового менеджменту/ О. О. Балобанов, Н. О. Федчун // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика", 2023. –Т. 3. Вип. 75. – С. 144-149. – Бібліогр.: с. 149 (8 назв).
Series/Report no.: Право;
Abstract: Стаття присвячена питанням забезпечення безпеки судноплавства в аспекті управлінської діяльності капітана. Досягнення ефективного та безпечного капітанського менеджменту визначено через з’ясування сутності та важливості врахування психофізіологічних факторів при відборі морських, в тому числі капітанських кадрів в сукупності з їх кваліфікацією менеджерів та високим рівнем правової культури (знанням та реальною готовністю неухильно слідувати правовим приписам та нормам), та використання методу формальної оцінки безпеки стосовно ризиків морського менеджменту. Зроблено висновок, що причини аварій кореняться в суперечності між суб’єктивним (поведінка особи – управлінське рішення) і об’єктивним (судно і ситуація), тобто полягають у невідповідності особистості (або поведінки) вимогам ситуації або технічного стану плавзасобу. Психофізіологічний відбір має на меті виявлення здібностей і якостей, які відповідають вимогам професій, що супроводжуються значним нервово-психічним напруженням, можливістю виникнення стресових ситуацій та ін. Виявлено, що в третині аварійних випадків дефекти реакції, обумовлені психофізіологічними розладами, грають вирішальну роль. Відтак, зроблено висновок, що психофізіологічний відбір дозволить знизити аварійність, зокрема через дефекти реакції, на 20-25 %. Тому відбір капітанів на основі психофізіологічних станів та кваліфікації, а з другого боку, оцінки ризиків за методикою формальної оцінки безпеки, розглядається авторами як двоєдиний фундамент безпеки судноплавства. Запропоновано застосування методу формальної оцінки безпеки у поєднанні з психо-фізіологічним відбором в контексті оптимізації капітанського безпекового менеджменту. Визначена функціональна залежність безпеки судноплавства від політики судноплавних компаній щодо: а) оцінки ризиків, що дозволяє максимально зв’язати правові норми щодо безпеки безпосередньо з діями капітана, ґрунтуючись на моделюванні ситуації; б) кадрової діяльності, яка здійснюється на основі професійних та менеджерських здібностей капітанів та з урахуванням психофізіологічних станів; в) рівня правової культури (знання та неухильне дотримання норм та правил безпеки) капітана, який діє в комерційній, соціальній та безпековій сферах, спираючись на матрицю (комплекс) юридичних норм та правил, що регламентують ці сфери.
The article is devoted to the maritime safety issues in terms of captain’s management activity. Effective and safe management of captains can be achieved by identifying the importance of considering psychophysiological factors in the selection of seamen personnel, including captains, in conjunction with their managerial qualifications and high level of legal culture (knowledge and real willingness to strictly follow legal prescriptions and regulations), and by using a formal safety assessment method in relation to maritime crew management risks.The authors made a conclusion that the causes of accidents are rooted in the conflict between two main components: subjective (behavior – managerial decision) and objective (vessel and situation), in fact, the captain’s personality (or behavior) complies with the requirements of the situation or technical condition of the vessel. Psychophysiological selection aims to identify abilities and qualities that appropriate professions, accompanied by significant neuropsychological strain, the severity of stressful situations, etc. It appeared that reaction disorder play a decisive role in one-third of all accidents, ergo, psychophysiological selection can reduce maritime casualties by 20-25%. In this respect, the application of the formal safety assessment method in combination with psychophysiological selection in the context of optimizing captain’s safety management is proposed. The authors considered the professional selection of captains based on stable psychophysiological states and qualification while assessing the risks via formal safety assessment methodology as a dual basis of the maritime safety. The functional dependence of maritime safety on the policy of the shipping companies is defined: a) risk assessment, which allows to connect legal norms of safety directly with actions of the captain as much as possible, based on modelling of a situation; b) personnel activity, carried out on the basis of professional and managerial abilities of captains and taking into account the psychophysiological states; c) the level of legal culture (knowledge and strict adherence to safety rules and regulations) of the captain, who operates within the commercial, social and safety sectors, based on the complex of legal rules and regulations governing these sectors.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52454
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Право. Випуск 75. Том 3. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
276790-Текст статті-637869-1-10-20230407.pdf412.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.