Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52558
Title: Політико-правовий зв’язок інститутів забезпечення економічної конкуренції та банкрутства в системі господарювання
Other Titles: Political and legal connection of institutions for providing economic competition and bankruptcy in the economic system
Authors: Задихайло, Д. В.
Швидка, Т. І.
Рєзнікова, В. В.
Keywords: економічна конкуренція, банкрутство, неплатоспроможність, санація, конкурентоспроможність, промислова політика держави, economic competition, bankruptcy, debtor’s rehabilitation, rehabilitation, competitiveness, industrial policy of the state
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Задихайло Д. В. Політико-правовий зв’язок інститутів забезпечення економічної конкуренції та банкрутства в системі господарювання/ Д. В. Задихайло, Т. І. Швидка, В. В. Рєзнікова // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика", 2023. –Т. 3. Вип. 75. – С.227-233. – Бібліогр.: с. 232-233 (14 назв).
Series/Report no.: Право;
Abstract: Стаття присвячена постановці питання необхідності запровадження окремого напряму системологічних досліджень щодо функціонально-змістовного міжінституційного зв’язку в системі під-галузей та інститутів господарського права та законодавства. Зазначена актуалізація розглянута на прикладі інститутів захисту економічної конкуренції, з одного боку, та інституту неплатоспроможності та банкрутства – з іншого. У зв’язку з чим, наголошено на наявності функціонально-змістового зв’язку між ними в першу чергу як економічними категоріями, елементами системи економіки ринкового типу. Дійсно, конкурентна боротьба може мати своїм прямим наслідком банкрутство неконкурентоспроможних суб’єктів господарювання. Банкрутство вітчизняних товаровиробників може докорінно змінити характеристику національного та місцевих ринків, щодо змісту конкурентної боротьби на них. В цьому зв’язку у статті наголошується на необхідності предметної координації нормотворчого процесу законодавчого забезпечення цих взаємодіючих елементів ринкової економіки. Методологія їх автономного унормування вичерпала свій ресурс ефективності Хоча і залишається серед арсеналу «робочих програм». Таким чином виникає питання про засади інтегрованого розвитку названих або багатьох інших інститутів функціонування ринку, і головне - інститутів його господарсько-правового забезпечення. Як наголошено у статті, таким інтегрованим чинником є економічна політика держави, а в контексті статті – промислова політика, що значною мірою інтегрує до себе і антимонопольно-конкурентну політику. Саме в контексті завдань промислової політики держави можна і необхідно встановлю-вати стратегічні та тактичні функціонально-кореляційні зв’язки що забезпечують взаємодію різних інститутів господарського права що в кінцевому результаті мають спільний макрооб’єкт – ринкову економіку. Що стосується інструментального рівня розбудови такої узгодженості та взаємодії, то мова може йти про законодавчо встановлені нормативи економічної конкуренції суб’єктів господарювання, критерії монополізації ринків товарів та послуг, критерії визначення окремих ринків та їх співвідношень, підстави виникнення господарсько-правової відповідальності за правопорушення в сфері економічної конкуренції, тощо. Правові процедури банкрутства також мають численні «реперні крапки» такої взаємодії, зокрема: засоби попередження банкрутства, правові режими відновлення платоспроможності, встановлення спеціальних режимів процедур банкрутства для цілої низки категорій суб’єктів господарювання, спеціальні умови санації боржника, тощо. Відтак, в статті наголошується на необхідності формування моделей змістовної адаптивності та функціональної взаємодії правових цілей та правових засобів з яких і і формуються окремі інститути господарського права для забезпечення ефективного господарсько-правового впливу на єдиний системно-працюючий економічний організм.
The article is devoted to posing the question of the necessity of introducing a separate direction of systemological studies of functional-substantive inter-institutional communication in the system of sub-branches and institutes of economic law and legislation. The specified update is considered on the example of the institutes for the protection of economic competition, on the one hand, and the institute of insolvency and bankruptcy, on the other. In connection with this, the presence of a functional and substantive connection between them, primarily as economic categories, elements of the market-type economy system, was noted. Indeed, competitive struggle can have as its direct consequence the bankruptcy of non-competitive business entities. Bankruptcy of domestic producers can fundamentally change the characteristics of national and local markets regarding the content of competition on them.In this regard, the article notes the need for substantive coordination of the regulatory process of legislative support for these interacting elements of the market economy. The methodology of their autonomous standardization has exhausted its efficiency resource. Although it remains among the arsenal of “work programs”. Thus, the question arises about the basis of the integrated development of the named or many other institutions of the functioning of the market, and most importantly - the institutions of its economic and legal support.As emphasized in the article, such an integrated factor is the economic policy of the state, and in the context of the article – industrial policy, which largely integrates antimonopoly and competition policy. It is in the context of the tasks of the industrial policy of the state that it is possible and necessary to establish strategic and tactical functional-correlational connections that ensure the interaction of various institutions of economic law, ultimately having a common macro-object – the market economy. As for the instrumental level of the development of such coordination and interaction, we can talk about legislatively established standards of economic competition of economic entities, criteria for the monopolization of the markets of goods and services, criteria for determining individual markets and their relationships, the grounds for economic and legal liability for offenses in the field of economic competition etc.Legal bankruptcy procedures also have numerous “the reference points” of such interaction, in particular: means of preventing bankruptcy, legal regimes for restoring solvency, establishing special regimes of bankruptcy procedures for a number of categories of economic entities, special conditions of the debtor’s rehabilitation, etc.Therefore, the article emphasizes the necessity to form models of meaningful adaptivity and functional interaction of legal goals and legal means from which separate institutions of economic law are formed to ensure effective economic and legal impact on a single system-working economic organism.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52558
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Право. Випуск 75. Том 3. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
276998-Текст статті-638395-1-10-20230410.pdf357.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.