Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52805
Title: | До питання вибору активних методів навчання: дискусія. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. |
Authors: | Леган, Вікторія Петрівна Годованець, Наталія Іванівна |
Keywords: | методика викладання, методи навчання.стимулювання.контролю.семінари.лекції |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Посвіт |
Citation: | До питання вибору активних методів навчання: дискусія. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Інтердисциплінарні виміри– Конін – Ужгород – Херсон – Кривий Ріг: Посвіт, 2019. – С.88-90 . |
Abstract: | Методологія навчання у вищій школі відрізняється від методології навчання у школі. Сутність вибору відповідних методів полягає не тільки в передаванні та сприйнятті знань, але й у проникненні у процес розвитку науки з розкриттям її методологічних основ. З огляду на свою специфіку методи навчання й методи учіння відносно самостійні, але розглядати їх слід тільки в єдності. Ефективна навчально-пізнавальна діяльність студентів в основному залежить від уміння викладача вдало вибрати й застосовувати відповідні методи та прийоми навчання. Учений-педагог Ю. Бабанський запропонував свою власну класифікацію: а) методи організації й здійснення навчально-пізнавальної діяльності (пояснення, інструктаж, розповідь, лекція, бесіда, робота з підручником; ілюстрування, демонстрування, самостійне спостереження, вправи, лабораторні, практичні і дослідні роботи); б) методи стимулювання навчальної діяльності (навчальні дискусії, створення ситуації інтересу у процесі викладення, створення ситуації новизни, опора на життєвий досвід студента; стимулювання обов’язку й відповідальності в навчанні); в) методи контролю і самоконтролю у навчанні (усний, письмовий, тестовий, графічний, програмований, самоконтроль і самооцінка) [1]. |
Description: | Традиційні методи навчання – форма інформаційно-рецептивного навчання, що має репродуктивний характер і спрямована на передачу певного масиву знань, формування навичок практичної діяльності. До традиційних належать: лекції, семінари, практичні заняття і т. п. Завдяки ним студенти вивчають заданий матеріал і відтворюють його при контролі. Активні методи навчання – це способи активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, які спонукають до активної розумової і практичної діяльності в процесі оволодіння матеріалом, коли активний не тільки викладач, але й студент [2]. Диференціюють імітаційні та не імітаційні методи активного навчання. Базуючись на ознаках інтерактивного навчання, форми й методи такого навчання можна розділити на дискусійні (інтерактивна лекція, діалог, групова дискусія, дебати, проведення навчальних клінічних конференцій тощо), ігрові (ділові, рольові, освітні), тренінгові форми проведення занять (комунікативні, особистісного зростання, професійні) [5]. Феномен дискусії бере початок з 30-х років. Саме психологи звернули увагу на дискусію в своїх роботах, вказавши, що людина завдяки механізмам дискусій відходить від симетричного мислення і вчиться приставати на точку зору інших. Найбільш поширені області застосування 89 дискусії: активні методи навчання, соціально-психологічний тренінг, методи виявлення лідера і оцінки компетентності керівника, способи вирішення конфліктів; терапія межових психічних станів тощо. Конкретні форми і прийоми дискусії обумовлені завданнями групової діяльності і зазвичай їх поділяють на методи аналізу конкретних ситуацій і методи групового самоаналізу. Саме цей метод навчання, спрямований на розвиток критичного мислення і комунікативних здібностей, припускає цілеспрямований і впорядкований обмін думками. При цьому він орієнтований на узгодження протилежних точок зору. В основі дискусії лежить суперечність, яка відображає протилежні погляди учасників на той самий предмет обговорення. Процес організації дискусії охоплює декілька етапів: 1 – явне визначення тези і антитези (як результат критики в складній комунікації); 2 – надання кожною стороною аргументів, що підтверджують і підсилюють точку зору; 3 – надання кожною стороною підстав; 4 – фіксація труднощів і постановка проблеми; 5 – пошук нових підстав, способів рішення, поглядів на предмет; 6 – синтез. |
Type: | Text |
Publication type: | Тези до статті |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52805 |
ISBN: | 978-617-7235-50-6 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри іноземних мов |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Традиційні методи навчання.docx | 16.1 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.