Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54001
Title: Деякі нормативні аспекти цифрової трансформації професійної підготовки вчителів у Республіці Польща
Authors: Стойка, Олеся Ярославівна
Keywords: професійна підготовка вчителів, цифровізація, нормативно-правова база, цифрова трансформація, цифрові компетентності, teacher professional training, digitalization, regulatory framework, digital transformation, digital competencies
Issue Date: 2023
Citation: Стойка О. Я. Деякі нормативні аспекти цифрової трансформації професійної підготовки вчителів у Республіці Польща. Наука і освіта. – 2023. – №2. – 72-76.
Series/Report no.: Наука і освіта;
Abstract: Цивілізаційний розвиток людства, науково-технічний прогрес, виклики, пов’язані зі світовою пандемією, війнами, разом із зростанням попиту на знання й підвищення рівня та якості освіти неминуче призвели до зменшення прямого спілкування в освітньому процесі між викладачем і студентом та запровадження дистанційного навчання, що вимагає формування цифрової компетентності в педагогів. У статті проаналізовано офіційні документи, статистичні дані та матеріали з питань вищої освіти, професійної освіти та навчання в країнах ЄС та Республіці Польща. Питання цифровізації професійної підготовки вчителів у Республіці Польща на сьогодні регулюються нормативно-правовими актами. У процесі постановки проблематики дослідження використовується комплекс загальнонаукових методів: теоретичні (аналіз і синтез з метою визначення основних напрямів дослідження проблеми цифровізації професійної підготовки вчителів; класифікація та узагальнення з метою виокремлення в процесах і явищах загальних рис для Республіки Польща та України щодо цифрової трансформації професійної підготовки вчителів; порівняльний аналіз, виявлення та обґрунтування тенденцій цифровізації професійної підготовки в досліджуваних країнах) та емпіричні (вивчення нормативно-правової бази щодо цифровізації вищої освіти в Республіці Польща та Україні, порівняння за однією ознакою, за декількома ознаками; опис фактичної інформації з метою аналітичної інтерпретації та вивчення конкретних фактів і явищ). Очікування сучасного інформаційного суспільства вимагають постійного та систематичного перегляду та оновлення нормативно-правової бази з питань цифровізації вищої освіти в Республіці Польща. Тому для підтримки професійної підготовки висококваліфікованих спеціалістів мають бути впроваджені системні заходи в законодавчому полі з питань цифровізації освіти. Модернізація в нормативно-правовій базі з цифровізації освіти Республіки Польща відбувається відповідно до вимог європейського освітнього простору та діяльності міжнародних організацій щодо цифровізації освіти, формування цифрової грамотності та компетентностей. Перспективи подальших досліджень у сфері цифровізації професійної підготовки вчителів потребують урахування досвіду провідних країн світу, зокрема європейських країн, які розпочали процес реформування освітніх систем, їх цифровізацїї значно раніше від України, і їхній досвід та результат буде актуальним та своєчасним щодо запозичення на теренах України.
The civilization development of humanity, scientific and technological progress, challenges associated with the global pandemic, wars, along with the increasing demand for knowledge and the improvement of education level and quality, have inevitably led to a reduction in direct communication in the educational process between the teacher and the student and the implementation of distance learning, which requires the formation of digital competence in teachers. The article analyzes official documents, statistical data, and materials on higher education, vocational education, and training in EU countries and the Republic of Poland. The issue of digitizing the professional training of teachers in the Republic of Poland is currently regulated by regulatory acts. In the process of formulating the research problem, a complex of interdisciplinary methods is used: theoretical methods such as analysis and synthesis to determine the main directions of research on the problem of digitalization the professional training of teachers; classification and generalization to identify common characteristics in processes and phenomena for the Republic of Poland and Ukraine regarding the digital transformation of teacher training; comparative analysis to identify and justify trends in the digitization of professional training in the researched countries; empirical methods such as studying the regulatory framework for digitizing higher education in the Republic of Poland and Ukraine, comparison based on one or several characteristics, description of factual information for analytical interpretation and study of specific facts and phenomena. The expectations of modern information society require constant and systematic review and updating of the regulatory framework on digitization of higher education in the Republic of Poland. Therefore, to support the professional training of highly qualified specialists, systematic measures should be implemented in the legislative field regarding the digitization of education. Modernization of the regulatory framework for the digitalization of education in the Republic of Poland is carried out in accordance with the requirements of the European educational space and the activities of international organizations regarding the digitalization of education, formation of digital literacy and competencies. The prospects for further research in the field of digitizing the professional training of teachers require taking into account the experience of leading countries in the world, particularly European countries that have started the process of reforming educational systems and their digitalization long before Ukraine, and their experience and results will be relevant and timely for borrowing in Ukraine.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54001
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf343.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.